Hipermarkety wycofują się ze sprzedaży jaj od kur hodowanych w klatkach

Polskie hipermarkety, wzorem zachodnich, sukcesywnie rezygnują z zamawiania jajek pochodzących z chowu klatkowego. Dotychczas na ten krok zdecydowały się Aldi, Lidl, Netto, Kaufland a ostatnio także – Biedronka

Aldi zrezygnował z zamawiania jaj oznaczonych cyfrą „3” jeszcze w połowie 2016 roku. Biedronka też to zamierza zrobić, ale nie od razu. Grupa Jeronimo Martins, właściciel sieci sklepów Biedronka, ogłosiła oficjalną politykę rezygnacji ze sprzedaży jajek oznaczonych cyfrą „3” do roku 2025.

Zarządzający dyskontami wiedzą, że rośnie świadomość konsumentów, którzy coraz bardziej niechętnie kupują jaja dostarczane z ferm od kur hodowanych w klatkach. Pozostaje jednak kwestia ceny jajek, bo te oznaczone cyframi „2”, „1” lub „0” są jednak droższe od „trójek”, co może zniechęcać ludzi do ich zakupu.

Czytaj więcej:
http://www.ekologia.pl/wiadomosci/srodowisko/czy-wszystkie-dyskonty-beda-wolne-od-trojek,22787.html