Nie Rób Dymu!

Nie Rób Dymu!

Ponieważ 40 proc. Polaków przyznaje, że nie wie na czym polega zjawisko niskiej emisji, a 20 proc. pozytywnie odnosi się do palenia śmieci, uznając je za wyraz przedsiębiorczości, oszczędności i zachowania proekologicznego, z radością należy powitać kampanie dążące do zmiany tego rodzaju podejścia.


Podczas kampanii edukacyjnej pod znamiennym hasłem  „Nie Rób Dymu" organizatorzy zapytali Polaków, o jakość powietrza i nawyki dotyczące ogrzewania domów. Na zlecenie  ARC Rynek i Opinia przeprowadził na ich zlecenie badanie wśród mieszkańców posiadających domy jednorodzinne, bliźniaki lub szeregowce (niepodłączone do sieci ciepłowniczej). Chodziło o to, by dowiedzieć się, w jaki sposób ogrzewamy mieszkania.   - W obliczu rozpoczynającego się właśnie sezonu grzewczego chcemy zwrócić uwagę użytkowników domowych palenisk, że kominek to nie śmietnik i trzeba wiedzieć czym i jak w nim palić, by robić to ekologicznie, efektywnie i ekonomicznie. Nie zapominajmy, że równie istotna jak rodzaj drewna jest jakość i technologia samego paleniska oraz jego prawidłowe utrzymanie – mówi Marcin Brysiak, organizator kampanii Nie Rób Dymu (źródło: niskaemisja.com)