Informacja dla Konsumenta dotycząca administratora danych osobowych:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Bank Ochrony Środowiska S.A., ul. Żelazna 32, 00-832 Warszawa, tel. 801 355 455, bos@bosbank.pl Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, w przypadku jakichkolwiek pytań związanych z przetwarzaniem danych osobowych, zachęcamy do kontaktu z Inspektorem pod adresem e-mail: iod@bosbank.pl lub adresem pocztowym ul. Żelazna 32, 00-832 Warszawa.
Podanie danych jest warunkiem rozpatrzenia Pani/Pana wniosku o zawarcie:
- umowy rachunku oszczędnościowo – rozliczeniowego lub
- umowy rachunku oszczędnościowego lub
- wniosku o wydanie karty debetowej.
Niepodanie przez Panią/Pana danych osobowych uniemożliwi zawarcie z Panią/Panem powyższej umowy. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane:
- dla celów związanych z podjęciem działań niezbędnych do zawarcia powyższej/ych umowy/ umów oraz dla celów związanych z realizacją tej/ tych umowy/ umów (podstawa prawna: przetwarzanie niezbędne do zawarcia i wykonywania umowy - art. 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanego dalej „RODO”);
- w celach wypełniania obowiązków nałożonych na Bank przez bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa, pozostających w związku z wykonywaniem Umowy, np. w celu rozpatrywania reklamacji/skarg/odwołań (podstawa prawna: wypełnianie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze - art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, art. 5 Ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym);
- w celach ustalania i dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed roszczeniami, jak również w celach archiwalnych, statystycznych, dowodowych (podstawa prawna: prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora - art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
- Administrator może również przetwarzać Pani/Pana dane, w tym poprzez profilowanie w celach związanych z realizacją prawnie usprawiedliwionego interesu realizowanego przez Administratora polegającego na przedstawianiu informacji o swoich produktach i usługach finansowych, tj. w celach związanych z marketingiem bezpośrednim (podstawa prawna: prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora - art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
- Administrator może również automatycznie przetwarzać Pani/Pana dane, w tym w oparciu o profilowanie, w celu doboru optymalnego, dostosowanego do Pani/Pana potrzeb produktu bankowego, w tym kredytowego. W tym celu administrator może dokonać analizy ryzyka kredytowego i zbadać Pani/Pana zdolność kredytową, m. in. w oparciu o zautomatyzowane przetwarzanie, w tym profilowanie Pani/Pana danych osobowych (podstawa prawna: prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora - art. 6 ust. 1 lit. f) RODO oraz art. 105a ust. 1a Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe w związku z art. 22 ust. 2 pkt b) RODO – w odniesieniu do profilowania danych).
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres obowiązywania umowy rachunku oraz w przypadku jej rozwiązania lub wygaśnięcia – do momentu przedawnienia ewentualnych roszczeń z nią związanych. W przypadku ewentualnych roszczeń stwierdzonych prawomocnym orzeczeniem organu uprawnionego do rozstrzygania sporów lub ugodą – przez okres 6 lat od dnia uprawomocnienia się takiego orzeczenia lub ugody. W związku z dokonywaniem przez Bank obliczeń współczynników finansowych i kapitałów Bank może przetwarzać dane osobowe przez okres 12 lat od dnia wygaśnięcia zobowiązania. W odniesieniu do danych, okres przechowywania których wskazany jest w przepisach prawa (np. dane podatkowe, rachunkowe), Bank będzie przetwarzał te dane przez okres wymagany przez bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa.
Odbiorcami danych osobowych w stosownych przypadkach mogą być:
- podmioty i organy, którym Bank jest zobowiązany lub upoważniony udostępnić dane osobowe na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa,
- podmioty pośredniczące w sprzedaży produktów/usług Banku,
- podmioty obsługujące systemy informatyczne Banku lub podmioty udostępniające narzędzia informatyczne,
- podmioty wspierające Bank w wykonywaniu czynności, np. podmioty świadczące usługi pocztowe (Poczta Polska S.A.), usługi kurierskie, podmioty świadczące usługi prowadzenia archiwum na rzecz administratora, izby rozliczeniowe lub inne podmioty prowadzące rozliczenia lub rozrachunek, podmioty obsługujące i utrzymujące sieć telekomunikacyjną Banku etc.,
- podmioty współpracujące z Bankiem przy obsłudze prawnej, podatkowej,
- organizacje kartowe, których znakiem opatrzona jest karta płatnicza, oraz podmiot pełniący funkcję procesora obsługującego w imieniu Banku karty płatnicze - w przypadku transakcji realizowanych kartami.
Państwa dane są też przekazywane podmiotom właściwym dla odbiorcy danej transakcji. W związku z dokonywaniem międzynarodowych transferów pieniężnych za pośrednictwem SWIFT Pani/Pana dane mogą być przekazywane administracji rządowej Stanów Zjednoczonych Ameryki, jak również do Stowarzyszenia na rzecz Światowej Międzybankowej Telekomunikacji Finansowej (SWIFT) z siedzibą w Belgii.
W przypadku transakcji realizowanych kartami, dane przekazywane są do organizacji kartowej Mastercard, której znakiem opatrzona jest karta. Organizacja ta działa na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w USA oraz w innych krajach. Bank przekazuje również dane do podmiotu pełniącego funkcję procesora obsługującego w imieniu Banku karty płatnicze.
Przysługuje Pani/Panu prawo:
- żądania dostępu do swoich danych osobowych,
- żądania sprostowania danych – jeżeli uważa Pani/Pan, że przetwarzane przez Bank dane są nieprawidłowe lub jeżeli Pani/Pana dane uległy zmianie,
- żądania usunięcia Pani/Pana danych – jeżeli ustały podstawy do przetwarzania Pani/Pana danych,
- żądania ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych - jeżeli występuje co najmniej jedna z podstaw ograniczenia przetwarzania wskazana w art. 18 RODO,
- przenoszenia danych – w zakresie, w jakim Bank przetwarza automatycznie Pani/Pana dane na podstawie umowy lub udzielonej przez Panią/Pana zgody.
Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora, w tym – wobec profilowania realizowanego na tej podstawie, w szczególności wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych na potrzeby marketingu bezpośredniego. W zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane na podstawie Pani/Pana zgody, przysługuje Pani/Panu prawo do wycofania, w każdym czasie, zgody na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
Nadto przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.