Bank Ochrony Środowiska dostawcą tożsamości w mojeID

Warszawa, 30 kwietnia 2021 r.

Bank Ochrony Środowiska dołącza do grona dostawców tożsamości dla usługi mojeID zarządzanej przez KIR. Dzięki temu klienci Banku będą mogli w prosty i bezpieczny sposób potwierdzać swoją tożsamość, korzystając z usług udostępnianych online
w sektorze publicznym i komercyjnym.

mojeID to bezpieczne narzędzie do zdalnego potwierdzania tożsamości w usługach komercyjnych oraz w usługach administracji publicznej. Rozwiązanie KIR, dzięki integracji z Węzłem krajowym (login.gov.pl), umożliwia klientom zdalny dostęp do usług świadczonych przez urzędy oraz do szeregu systemów usługowych administracji publicznej, m.in. ePUAP, biznes.gov.pl, praca.gov.pl, pacjent.gov.pl. mojeID służy również do uwierzytelniania użytkownika w procesie zakładania i korzystania z Profilu Zaufanego.

Usługa umożliwia także realizację formalności, które dotychczas wymagały osobistej wizyty u  usługodawców z wielu różnych branż, w tym ubezpieczeniowej, ochrony zdrowia, finansowej, energetycznej, telekomunikacyjnej czy rozrywkowej. Dzięki mojeID, klienci mogą m.in. rejestrować się w celu uzyskania dostępu do portali, zawierać umowy oraz ustanawiać polecenie zapłaty.

Wdrożenie usługi mojeID to kolejny krok na drodze cyfryzacji Banku Ochrony Środowiska. Dzięki współpracy z KIR udostępniliśmy naszym klientom możliwość zdalnego uwierzytelnienia do usług administracji publicznej, w tym za pośrednictwem Profilu Zaufanego. Dzięki temu, bez wychodzenia z domu, będą oni mogli załatwić wiele spraw w urzędach, a także u wielu usługodawców z różnych sektorów gospodarki, co pozwoli oszczędzić czas i jest po prostu wygodne. Jedną z nich jest możliwość potwierdzenia danych podczas składania wniosków do wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej o dofinansowanie w ramach rządowego programu „Czyste Powietrze". Warto również zwrócić uwagę, że tego typu rozwiązania są szczególnie przydatne i wartościowe w obecnej sytuacji epidemicznejmówi Marzena Koczut, wiceprezes Zarządu Banku Ochrony Środowiska S.A.

mojeID zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa w procesie zdalnego potwierdzenia tożsamości. Usługa jest zgodna z regulacjami europejskimi i krajowymi w zakresie identyfikacji elektronicznej oraz spełnia dodatkowe wymagania określone dla wykorzystywania usługi na rzecz administracji publicznej.

Proces cyfryzacji polskiej gospodarki znacznie przyśpieszył w okresie ostatniego roku. Dynamicznie rośnie również wachlarz usług świadczonych online. Kluczową kwestią w rozwoju usług zdalnych jest wiarygodne i bezpieczne potwierdzanie tożsamości online, a to zapewnia usługa mojeID. Cieszymy się, że do grona dostawców tożsamości dołącza BOŚ, którego klienci będą mogli korzystać ze zdalnej weryfikacji tożsamości w wielu różnych sektorach gospodarki, w tym również w administracji publicznejmówi Wojciech Pantkowski, wiceprezes Zarządu KIR.

Więcej informacji na https://www.bosbank.pl/klient-indywidualny/bankowosc-elektroniczna-i-telefoniczna/bankowosc-elektroniczna/moje-id