Deklaracja dostępności
1. Wstęp deklaracji
- Strona internetowa dostępna pod adresem: www.bosbank.pl
- Bankowość elektroniczna – dostęp po zalogowaniu z adresu: www.bosbank24.pl/frontend-web/app/auth.html#/content/login
- Aplikacje mobilne na iOS i Android dostępne w sklepach AppStore i Google Play. 
 Data ostatniej aktualizacji bankowości internetowej i aplikacji mobilnej: 29.04.2025 r.
Bank Ochrony Środowiska zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze. . Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Banku Ochrony Środowiska S.A. oraz bankowości internetowej i aplikacji mobilnej BOŚBank24.
2. Stan dostępności cyfrowej bankowości elektronicznej
Bankowość internetowa i aplikacja mobilna BOŚBank24 przejściowo pozostaje częściowo niezgodna z wymaganiami ustawy o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług.
Data sporządzenia deklaracji - 24.06.2025 r.
Data ostatniego przeglądu deklaracji - 24.06.2025 r.
Metoda oceny dostępności: samoocena
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o standard WCAG 2.2.
3. Stan dostępności cyfrowej strony www
Nasza strona internetowa, przejściowo pozostaje częściowo niezgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie audytu dostępności cyfrowej wykonanego przez firmę Unmute.
4. Niedostępne treści w bankowości elektronicznej
Poniżej prezentujemy listę możliwych niedostępności treści w odniesieniu do Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.2. Lista zarazem stanowi obszar dążenia do zapewnienia pełnej dostępności bankowości elektronicznej.
1.1 Alternatywa w postaci tekstu: 
Nie wszystkie treści nietekstowe mają zapewnione swoje tekstowe zamienniki. 
1.3 Możliwość adaptacji: 
Prezentowanie treści na różne sposoby (np. poprzez zmianę orientacji telefonu z pionu na poziom) może powodować utratę informacji lub struktury. 
1.4 Rozróżnialność: 
Użytkownicy mogą trafić na treści, gdzie użyto jedynie koloru do przekazania informacji oraz nie zachowano odpowiednich kontrastów w treści i elementach nietekstowych. Może pojawić się tekst w formacie graficznym. 
2.1 Dostępność klawiatury: 
Nie wszystkie procesy i działania użytkowników mogą być obsłużone za pomocą interfejsu klawiatury. 
2.2 Wystarczająca ilość czasu: 
Użytkownicy mogą natrafić na procesy, które mają ograniczony czas na przeczytanie i skorzystanie z treści. 
2.4 Możliwość nawigacji: 
Użytkownicy mogą natrafić na obszary nie pomagające w nawigacji, znalezieniu treści i określeniu, gdzie aktualnie znajduje się użytkownik. 
2.5 Sposoby wprowadzania danych: 
Użytkownicy mogą natrafić na obszary, które są obsługiwane jedynie przez klawiaturę. 
3.1 Możliwość odczytania: 
Część informacji zaprezentowanych na interfejsie bankowości elektronicznej może być trudne w odczytaniu dla niektórych użytkowników. 
3.2. Przewidywalność: 
Użytkownicy mogą natrafić na obszary, które nie wyglądają i działają w sposób przewidywalny. 
3.3. Wprowadzanie informacji: 
Mogą pojawić się takie obszary bankowości elektronicznej, które nie pomagają uniknąć błędów lub je na bieżąco korygować. 
4.0 Kompatybilność: 
W obecnej bankowości elektronicznej mogą pojawić się obszary, które nie zapewniają zgodności z aktualnymi i przyszłymi programami użytkowników, w tym z technologiami asystującymi.
5. Niedostępne treści na stronie www
- Menu górne w niektórych sekcjach może być skomplikowane w obsłudze z powodu urozmaiconych podmenu.
- Na niektórych podstronach może występować niewłaściwa struktura z nagłówkami.
- Brak możliwości pominięcia bloków strony. Użytkownik nie może szybkim ruchem z klawiatury ominąć menu górnego.
- Istnieją tabele, które służą wyłącznie do formatowania treści.
- Błędna etykieta do pól edycyjnych w formularzach kontaktowych.
- Błędy w odniesieniach do etykiet – parsowanie.
- Niedostępne treści na stronie startowa strony BOŚBank24:- Brak ustawienia języka polskiego.
- Brak struktury strony (regiony).
- Brak nagłówków.
- Brak etykiety do pola edycyjnego (identyfikator).
- Słabe kontrasty.
 
- Na niektórych podstronach mogą występować błędy kontrastowe (teksty nakładane na grafikę lub są słabo widoczne).
- Po powiększeniu strony do 200% nie można przeglądać strony, ze względu na to, że górna część (z zdjęciem) i dolna część (niebiesko tło) są stałe.
- Momentami fokus do nawigacji za pomocą klawiatury nie jest widoczny.
Planujemy przed końcem 2026 r. przebudować stronę. Podczas przebudowy zamierzamy zlikwidować wszystkie błędy dostępności cyfrowej o których mowa powyżej.
6. Skróty klawiszowe
 
Na stronie www i w bankowości internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
7. Infolinia BOŚ Banku
Bank Ochrony Środowiska S.A. (BOŚ Bank) dąży do zapewnienia dostępności swoich infolinii dla wszystkich klientów 
– w tym osób z niepełnosprawnościami – zgodnie z ustawą z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.
Ta deklaracja dotyczy dwóch infolinii - obsługowej i sprzedażowej - BOŚ Banku.
Dyspozycję zastrzeżenia/blokady karty lub bankowości internetowej możesz złożyć 24h/7.
- Infolinia obsługowa – jest dostępna w dni robocze w godz. 7:45–21:00 oraz w soboty 10:00–18:00 pod numerami:
 801 355 455* lub
 +48 22 543 34 34*
- Infolinia sprzedażowa - jest dostępna w dni robocze w godz. 8:00–17:00 pod numerem:
 +48 22 520 35 00*
* połączenia są płatne zgodnie z cennikiem operatora
Jak dbamy o dostępność na infolinii?
- Staramy się, aby nasze infolinie były dostępne i wygodne dla wszystkich.
- Mamy proste i intuicyjne komunikaty głosowe.
- Przeszkoliliśmy naszych konsultantów w kontaktach z osobami z różnymi potrzebami.
- Dążymy do tego abyś zawsze otrzymywał jasne i zrozumiałe odpowiedzi na swoje pytania.
- Jesteśmy otwarci na Twoje potrzeby.
- Jeśli potrzebujesz abyśmy mówili wolniej lub głośniej - powiedz nam o tym.
- Można się z nami kontaktować także w inny sposób – np.: e-mailem, przez formularz kontaktowy lub przez bankowość internetową i mobilną.
Szczegółowy zakres usług znajdziesz poniżej:
Infolinia sprzedażowa
Jeśli chcesz dowiedzieć się jak działają nasze produkty, jaka jest ich funkcjonalność lub złożyć wniosek to skontaktuj się 
z nami.
Infolinia obsługowa - wykaz funkcjonalności TeleBOŚ
- 
                    
                    Konto Czy wymaga logowania do TeleBOŚ ogólne informacje (waluta, rodzaj, nazwa) nie szczegóły konta (numer, opłaty, oprocentowanie, promocje, odstępstwa) tak saldo i dostępne środki tak blokady środków (transakcje oczekujące) tak historia konta tak szczegóły transakcji tak sposób udostępniania wyciągów z konta nie dyspozycja zmiany sposobu udostępniania wyciągów tak szczegółowe informacje z wyciągów tak sprawdzenie czy konto jest zablokowane nie powód i szczegóły blokady konta tak status złożonych dyspozycji, które nie zmieniają salda konta nie szczegóły złożonych dyspozycji, także status i szczegóły dyspozycji, które zmieniają saldo konta tak Przelew Czy wymaga logowania do TeleBOŚ dyspozycja przelewu wewnętrznego tak dyspozycja przelewu do innego banku krajowego w złotówkach tak dyspozycja przelewu do ZUS, US w złotówkach tak dyspozycja założenia nowego zlecenia stałego w złotówkach tak dyspozycja zmiany zlecenia stałego w złotówkach (w tym zawieszenie, usunięcie) tak informacja o zleceniach stałych z konta tak dyspozycja wycofania zgody na polecenie zapłaty tak informacja o poleceniach zapłaty tak informacja o aktywnych lub oczekujących transakcjach tak Lokata Czy wymaga logowania do TeleBOŚ informacja o szczegółach lokaty tak dyspozycja otwarcia lokaty tak dyspozycja otwarcia lokaty negocjowanej w złotówkach tak dyspozycja zmiany lokaty, także jej zerwanie tak informacja o szczegółach nieaktywnych lokat tak Karta Czy wymaga logowania do TeleBOŚ informacja o rodzaju (nazwie) karty nie informacja o statusie karty nie informacja o sposobie zamówienia karty nie informacja jak otrzymasz kod PIN do swojej karty nie dyspozycja wydania nowej karty nie dyspozycja aktywacji karty tak informacja o dacie wyprodukowania karty nie informacja o limitach na karcie nie dyspozycja zmiany limitów na karcie tak dyspozycja blokady karty nie dyspozycja zastrzeżenia karty nie dyspozycja zablokowania płatności zbliżeniowych (PayPass) nie dyspozycja odblokowania płatności zbliżeniowych (PayPass) nie dyspozycja odblokowania karty tak informacja o powodzie odrzucenia transakcji wykonanej kartą nie informacja o szczegółach transakcji nie informacja o zablokowanych środkach nie dyspozycja aktywacji/usunięcia karty w G-Pay (płatność telefonem) nie dyspozycja odblokowania usługi 3DSecure nie Karta kredytowa Czy wymaga logowania do TeleBOŚ informacja o rodzaju (nazwie) karty nie informacja o limicie kredytowym nie informacja o statusie karty nie przyjęcie dyspozycji aktywacji karty tak informacja o sposobie zamówienia karty nie informacja jak otrzymasz kod PIN do swojej karty nie informacja o dacie wyprodukowania karty nie informacja o limitach na karcie nie dyspozycja zmiany limitów na karcie tak dyspozycja blokady karty nie dyspozycja zastrzeżenia karty nie dyspozycja zablokowania płatności zbliżeniowych (PayPass) nie dyspozycja odblokowania płatności zbliżeniowych (PayPass) nie dyspozycja odblokowania karty tak dyspozycja zamówienia nowej karty w miejsce zastrzeżonej nie informacja o powodzie odrzucenia transakcji wykonanej kartą nie informacja o szczegółach transakcji nie informacja o zablokowanych środkach nie informacja o środkach dostępnych na rachunku karty nie informacja o historii rachunku karty nie informacja o szczegółach wyciągu nie informacja o ustawieniach automatycznej spłaty karty nie dyspozycja spłaty zadłużenia rachunku karty kredytowej tak dyspozycja zwrotu nadpłaty z rachunku karty kredytowej tak dyspozycja ustanowienia automatycznej spłaty karty tak dyspozycja zmiany automatycznej spłaty karty tak dyspozycja zamówienia duplikatu wyciągu z karty kredytowej i udostępnienie dokumentu w wersji elektronicznej tak dyspozycja aktywacji/usunięcia karty w G-Pay (płatność telefonem) nie dyspozycja odblokowania usługi 3DSecure nie Kredyt, pożyczka Czy wymaga logowania do TeleBOŚ informacja o posiadanych produktach tak informacja o historii posiadanych produktów tak informacja o harmonogramie spłaty tak informacja o statusie złożonych dyspozycji nie informacja o aktualności polisy do kredytu hipotecznego nie informacja o szczegółach polisy do kredytu hipotecznego tak informacja o szczegółach złożonych dyspozycji tak dyspozycja zawieszenia spłaty raty kredytu/pożyczki hipotecznej tak TeleBOŚ Czy wymaga logowania do TeleBOŚ dyspozycja udostępnienia TeleBOŚ nie dyspozycja odblokowania TeleBOŚ po trzykrotnym błędnym wpisaniu TeleKodu nie dyspozycja wysłania nowego TeleKodu nie dyspozycja zablokowania dostępu do TeleBOŚ (za pośrednictwem pracownika infolinii) nie dyspozycja zablokowania dostępu do TeleBOŚ (za pośrednictwem serwisu automatycznego) tak Bankowość elektroniczna – BOŚBank24 Czy wymaga logowania do TeleBOŚ dyspozycja odblokowania dostępu do BOŚBank24 tak dyspozycja nadania nowego hasła do logowania do BOŚBank24 / usunięcie dotychczasowego hasła do BOŚBank24 tak dyspozycja odblokowania usługi Kodów SMS (narzędzia do autoryzacji transakcji w BOŚBank24) nie dyspozycja zmiany urządzenia do autoryzacji transakcji w BOŚBank24 tak dyspozycja odblokowania narzędzia do autoryzacji transakcji w BOŚBank24 tak dyspozycja zablokowania dostępu do BOŚBank24 nie informacja o limitach transakcyjnych w BOŚBank24 nie dyspozycja zmiany limitów transakcyjnych w BOŚBank24 tak informacja o dyspozycjach złożonych w BOŚBank24 tak informacja o historii logowań do BOŚBank24 nie informacja o historii zmian w BOŚBank24 tak informacja o historii prowadzonej korespondencji w BOŚBank24 tak udostępnienie identyfikatora nie dyspozycja dezaktywacji aplikacji mobilnej nie Pozostałe czynności Czy wymaga logowania do TeleBOŚ informacja o ustanowionych pełnomocnictwach nie dyspozycja czasowego odwołania pełnomocnictwa nie dyspozycja czasowego zastrzeżenia dowodu osobistego nie dyspozycja z zawiadomieniem o kradzieży tożsamości nie przyjęcie reklamacji nie informacja o statusie złożonej reklamacji nie dyspozycja zmiany danych teleadresowych: adres do korespondencji, adres e-mail, numer telefonu w tym zmiana numeru do usługi kodów SMS tak dyspozycja wyrażenia zgody marketingowej tak dyspozycja wycofania zgody marketingowej nie dyspozycja udostępnienia/wyłączenia usługi powiadamiań SMS tak dyspozycja awizacji gotówki tak dyspozycja zmiany danych dowodu osobistego tak dyspozycja zmiany sposobu wysyłki zmian regulacji tak Zaświadczenia i opinie (dokumenty wysyłamy na adres korespondencyjny, który posiadamy w systemach bankowych) Czy wymaga logowania do TeleBOŚ dyspozycja o wydanie zaświadczenia o kredycie w rachunku płatniczym tak dyspozycja o wydanie zaświadczenia o posiadanych kontach w banku lub o stanie środków na koncie tak dyspozycja o wydanie szczegółowej opinii wraz ze wszystkimi dostępnymi dla nas danymi tak dyspozycja o wydanie kopii lub odpisu umowy tak dyspozycja o wydanie zaświadczenia o kredycie/pożyczce do Urzędu Skarbowego tak pozostałe dyspozycje o wydanie zaświadczeń o kredycie/ pożyczce, w tym: - o wysokości zadłużenia z tytułu kredytu/pożyczki i innych tytułów;
- że nie figurujesz w ewidencji jako dłużnik,
- inne
 tak dyspozycja o wydanie opinii o Tobie/kredycie/pożyczce tak dyspozycja o wydanie zestawienia opłat, które pobraliśmy za usługi związane z kontem tak 
8. Dostępność architektoniczna
Informacje o dostępności naszych placówek znajdziesz na liście, którą opublikowaliśmy TUTAJ
9. Obsługa skarg związanych z dostępnością produktów i usług
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności produktu/usługi, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności, możesz złożyć skargę. 
Skargę możesz złożyć także wtedy, gdy nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który Ci zaproponowaliśmy.
Skargę możesz złożyć:
- pisemnie - osobiście w naszej placówce albo wysyłając skargę przesyłką pocztową lub kurierską,
- ustnie - osobiście w naszej placówce, na formularzu skargi ustnej,
- telefonicznie - na naszej infolinii, pod numerami +48 801 355 455* lub +48 22 543 34 34*,
- elektronicznie:- po zalogowaniu się do BOŚBank24 wraz z aplikacją mobilną,
- przez formularz skargowy dostępny na naszej stronie internetowej
 
- za pomocą doręczeń elektronicznych**.
* opłata za połączenie jest zgodna z cennikiem operatora
** w rozumieniu ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych, na adres: AE:PL-62580-70579-FDHJW-29
Zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg na niezapewnianie spełniania wymagań dostępności przez produkt/usługę 
w Banku Ochrony Środowiska S.A. są TU
Jeśli nie zgodzisz się z naszą decyzją z odpowiedzi na skargę możesz złożyć zawiadomienie o niespełnianiu przez produkt albo usługę wymagań dostępności do Prezesa Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.