Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

1. Wstęp deklaracji


    Bank Ochrony Środowiska zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Banku Ochrony Środowiska S.A. oraz bankowości internetowej i aplikacji mobilnej BOŚBank24.

2. Stan dostępności cyfrowej bankowości elektronicznej

Bankowość internetowa i aplikacja mobilna BOŚBank24 przejściowo pozostaje częściowo niezgodna z wymaganiami ustawy o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług.

Data sporządzenia deklaracji - 24.06.2025 r.

Data ostatniego przeglądu deklaracji - 24.06.2025 r.

Metoda oceny dostępności: oświadczenie wykonawcy

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o standard WCAG 2.2.

3. Stan dostępności cyfrowej strony www

Nasza strona internetowa, przejściowo pozostaje częściowo niezgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych

Deklarację sporządziliśmy na podstawie audytu dostępności cyfrowej wykonanego przez firmę Unmute.

4. Niedostępne treści w bankowości elektronicznej

Poniższej prezentujemy listę możliwych niedostępności treści w odniesieniu do Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.2. Lista zarazem stanowi obszar dążenia  do zapewnienia pełnej dostępności bankowości elektronicznej.

1.1 Alternatywa w postaci tekstu:
Nie wszystkie treści nietekstowe mają zapewnione swoje tekstowe zamienniki.

1.2 Możliwość adaptacji:
Prezentowanie treści na różne sposoby (np. poprzez zmian orientacji telefonuz pionu na poziom) może powodować utratę informacji lub struktury.

1.2 Rozróżnialność:
Użytkownicy mogą trafić na treści, gdzie użyto jedynie koloru do przekazania informacji oraz nie zachowano odpowiednich kontrastów w treści i elementach nietekstowych. Może pojawić się tekst w formacie graficznym.

2.1 Dostępność klawiatury:
Nie wszystkie procesy i działania użytkowników mogą być obsłużone za pomocą interfejsu klawiatury.

2.2 Wystarczająca ilość czasu:
Użytkownicy mogą natrafić na procesy, które mają ograniczony czas na przeczytanie i skorzystanie z treści.

2.3 Możliwość nawigacji:
Użytkownicy mogą natrafić na obszary nie pomagające w nawigacji, znalezieniu treści i określeniu, gdzie aktualnie znajduje się użytkownik.

2.4 Sposoby wprowadzania danych:
Użytkownik może natrafić na obszary, które są obsługiwane jedynie przez klawiaturę.

3.1 Możliwość odczytania:
Część informacji zaprezentowanych na interfejsie bankowości elektronicznej może być trudne w odczytaniu dla niektórych użytkowników.

3.2. Przewidywalność:
Użytkownicy mogą natrafić na obszary, które nie wyglądają i działają w sposób przewidywalny.

3.3. Wprowadzanie informacji:
Mogą pojawić się takie obszary bankowości elektronicznej, które nie pomagają uniknąć błędów lub je na bieżąco korygować.

4.0 Kompatybilność:
W obecnej bankowości elektronicznej mogą pojawić się obszary, które nie zapewniają zgodności z aktualnymi i przyszłymi programami użytkowników, w tym z technologiami asystującymi.

5. Niedostępne treści na stronie www

  1. Menu górne w niektórych sekcjach może być skomplikowane w obsłudze z powodu urozmaiconych podmenu.
  2. Na niektórych podstronach może występować niewłaściwa struktura z nagłówkami
  3. Brak możliwości pominięcia bloków strony. Użytkownik nie może szybkim ruchem z klawiatury ominąć menu górnego.
  4. Istnieją tabele, które służą wyłącznie do formatowania treści
  5. Błędna etykieta do pól edycyjnych w formularzach kontaktowych
  6. Błędy w odniesieniach do etykiet – parsowanie
  7. Niedostępne treści na stronie startowa strony BOŚBank24:
    • Brak ustawienia języka polskiego.
    • Brak struktury strony (regiony).
    • Brak nagłówków.
    • Brak etykiety do pola edycyjnego (identyfikator).
    • Słabe kontrasty.
  8. Na niektórych podstronach mogą występować błędy kontrastowe (teksty nakładane na grafikę lub są słabo widoczne)
  9. Po powiększeniu strony do 200% nie można przeglądać strony, ze względu na to, że górna część (z zdjęciem) i dolna część (niebiesko tło) są stałe
  10. Momentami fokus do nawigacji za pomocą klawiatury nie jest widoczny

Planujemy przed końcem 2026 r. przebudować stronę. Podczas przebudowy zamierzamy zlikwidować wszystkie błędy dostępności cyfrowej o których mowa powyżej.

6. Skróty klawiszowe

Na stronie www i w bankowości internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

7. Infolina BOŚ Banku

Bank Ochrony Środowiska S.A. (BOŚ Bank) dąży do zapewnienia dostępności swoich infolinii dla wszystkich klientów – w tym osób z niepełnosprawnościami – zgodnie z ustawą z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.

Ta deklaracja dotyczy dwóch infolinii obsługowej i sprzedażowej BOŚ Banku.

Dyspozycję zastrzeżenia/blokady karty lub bankowości internetowej możesz złożyć 24h/7.

Infolinia obsługowa – jest dostępna w dni robocze w godz. 7:45–21:00 oraz w soboty 10:00–18:00 pod numerami:

  • 801 355 455* lub
  • +48 22 543 34 34*

Infolinia sprzedażowa - jest dostępna w dni powszednie w godz. 8:00–17:00 pod numerem:

  • +48 22 520 35 00*

* połączenia są płatne zgodnie z cennikiem operatora

Jak dbamy o dostępność na infolinii?

  • Staramy się, aby nasze infolinie były dostępne i wygodne dla wszystkich.
  • Mamy proste i intuicyjne komunikaty głosowe.
  • Przeszkoliliśmy naszych konsultantów w kontaktach z osobami z różnymi potrzebami.
  • Dążymy do tego abyś zawsze otrzymywał jasne i zrozumiałe odpowiedzi na swoje pytania.
  • Jesteśmy otwarci na Twoje potrzeby.
  • Jeśli potrzebujesz abyśmy mówili wolniej lub głośniej - powiedz nam o tym.
  • Można się z nami kontaktować także w inny sposób – np.: e-mailem, przez formularz kontaktowy lub przez bankowość internetową i mobilną.

Szczegółowy zakres usług znajdziesz poniżej:

Infolinia obsługowa

Infolinia sprzedażowa

Jeśli chcesz dowiedzieć się jak działają nasze produkty, jaka jest ich funkcjonalność lub złożyć wniosek to skontaktuj się z nami.

  • Wykaz funkcjonalności TeleBOŚ

    Konto

    Czy wymaga logowania do TeleBOŚ

    ogólne informacje (waluta, rodzaj, nazwa)

    nie

    szczegóły konta (numer, opłaty, oprocentowanie, promocje, odstępstwa)

    tak

    saldo i dostępne środki

    tak

    blokady środków (transakcje oczekujące)

    tak

    historia konta

    tak

    szczegóły transakcji

    tak

    sposób udostępniania wyciągów z konta

    nie

    dyspozycja zmiany sposobu udostępniania wyciągów

    tak

    szczegółowe informacje z wyciągów

    tak

    sprawdzenie czy konto jest zablokowane

    nie

    powód i szczegóły blokady konta

    tak

    status złożonych dyspozycji, które nie zmieniają salda konta

    nie

    szczegóły złożonych dyspozycji, także status i szczegóły dyspozycji, które zmieniają saldo konta

    tak

    Przelew

    Czy wymaga logowania do TeleBOŚ

    dyspozycja przelewu wewnętrznego

    tak

    dyspozycja przelewu do innego banku krajowego w złotówkach

    tak

    dyspozycja przelewu do ZUS, US w złotówkach

    tak

    dyspozycja założenia nowego zlecenia stałego w złotówkach

    tak

    dyspozycja zmiany zlecenia stałego w złotówkach (w tym zawieszenie, usunięcie)

    tak

    informacja o zleceniach stałych z konta

    tak

    dyspozycja wycofania zgody na polecenie zapłaty

    tak

    informacja o poleceniach zapłaty

    tak

    informacja o aktywnych lub oczekujących transakcjach

    tak

    Lokata

    Czy wymaga logowania do TeleBOŚ

    informacja o szczegółach lokaty

    tak

    dyspozycja otwarcia lokaty

    tak

    dyspozycja otwarcia lokaty negocjowanej w złotówkach

    tak

    dyspozycja zmiany lokaty, także jej zerwanie

    tak

    informacja o szczegółach nieaktywnych lokat

    tak

    Karta

    Czy wymaga logowania do TeleBOŚ

    informacja o rodzaju (nazwie) karty

    nie

    informacja o statusie karty

    nie

    informacja o sposobie zamówienia karty

    nie

    informacja jak otrzymasz kod PIN do swojej karty

    nie

    dyspozycja wydania nowej karty

    nie

    dyspozycja aktywacji karty

    tak

    informacja o dacie wyprodukowania karty

    nie

    informacja o limitach na karcie

    nie

    dyspozycja zmiany limitów na karcie

    tak

    dyspozycja blokady karty

    nie

    dyspozycja zastrzeżenia karty

    nie

    dyspozycja zablokowania płatności zbliżeniowych (PayPass)

    nie

    dyspozycja odblokowania płatności zbliżeniowych (PayPass)

    nie

    dyspozycja odblokowania karty

    tak

    informacja o powodzie odrzucenia transakcji wykonanej kartą

    nie

    informacja o szczegółach transakcji

    nie

    informacja o zablokowanych środkach

    nie

    dyspozycja aktywacji/usunięcia karty w G-Pay (płatność telefonem)

    nie

    dyspozycja odblokowania usługi 3DSecure

    nie

    Karta kredytowa

    Czy wymaga logowania do TeleBOŚ

    informacja o rodzaju (nazwie) karty

    nie

    informacja o limicie kredytowym

    nie

    informacja o statusie karty

    nie

    przyjęcie dyspozycji aktywacji karty

    tak

    informacja o sposobie zamówienia karty

    nie

    informacja jak otrzymasz kod PIN do swojej karty

    nie

    informacja o dacie wyprodukowania karty

    nie

    informacja o limitach na karcie

    nie

    dyspozycja zmiany limitów na karcie

    tak

    dyspozycja blokady karty

    nie

    dyspozycja zastrzeżenia karty

    nie

    dyspozycja zablokowania płatności zbliżeniowych (PayPass)

    nie

    dyspozycja odblokowania płatności zbliżeniowych (PayPass)

    nie

    dyspozycja odblokowania karty

    tak

    dyspozycja zamówienia nowej karty w miejsce zastrzeżonej

    nie

    informacja o powodzie odrzucenia transakcji wykonanej kartą

    nie

    informacja o szczegółach transakcji

    nie

    informacja o zablokowanych środkach

    nie

    informacja o środkach dostępnych na rachunku karty

    nie

    informacja o historii rachunku karty

    nie

    informacja o szczegółach wyciągu

    nie

    informacja o ustawieniach automatycznej spłaty karty

    nie

    dyspozycja spłaty zadłużenia rachunku karty kredytowej

    tak

    dyspozycja zwrotu nadpłaty z rachunku karty kredytowej

    tak

    dyspozycja ustanowienia automatycznej spłaty karty

    tak

    dyspozycja zmiany automatycznej spłaty karty

    tak

    dyspozycja zamówienia duplikatu wyciągu z karty kredytowej i udostępnienie dokumentu w wersji elektronicznej

    tak

    dyspozycja aktywacji/usunięcia karty w G-Pay (płatność telefonem)

    nie

    dyspozycja odblokowania usługi 3DSecure

    nie

    Kredyt, pożyczka

    Czy wymaga logowania do TeleBOŚ

    informacja o posiadanych produktach

    tak

    informacja o historii posiadanych produktów

    tak

    informacja o harmonogramie spłaty

    tak

    informacja o statusie złożonych dyspozycji

    nie

    informacja o aktualności polisy do kredytu hipotecznego

    nie

    informacja o szczegółach polisy do kredytu hipotecznego

    tak

    informacja o szczegółach złożonych dyspozycji

    tak

    dyspozycja zawieszenia spłaty raty kredytu/pożyczki hipotecznej

    tak

    TeleBOŚ

    Czy wymaga logowania do TeleBOŚ

    dyspozycja udostępnienia TeleBOŚ

    nie

    dyspozycja odblokowania TeleBOŚ po trzykrotnym błędnym wpisaniu TeleKodu

    nie

    dyspozycja wysłania nowego TeleKodu

    nie

    dyspozycja zablokowania dostępu do TeleBOŚ (za pośrednictwem pracownika infolinii)

    nie

    dyspozycja zablokowania dostępu do TeleBOŚ (za pośrednictwem serwisu automatycznego)

    tak

    Bankowość elektroniczna – BOŚBank24

    Czy wymaga logowania do TeleBOŚ

    dyspozycja odblokowania dostępu do BOŚBank24

    tak

    dyspozycja nadania nowego hasła do logowania do BOŚBank24 / usunięcie dotychczasowego hasła do BOŚBank24

    tak

    dyspozycja odblokowania usługi Kodów SMS (narzędzia do autoryzacji transakcji w BOŚBank24)

    nie

    dyspozycja zmiany urządzenia do autoryzacji transakcji w BOŚBank24

    tak

    dyspozycja odblokowania narzędzia do autoryzacji transakcji w BOŚBank24

    tak

    dyspozycja  zablokowania dostępu do BOŚBank24

    nie

    informacja o limitach transakcyjnych w BOŚBank24

    nie

    dyspozycja zmiany limitów transakcyjnych w BOŚBank24

    tak

    informacja o dyspozycjach złożonych w BOŚBank24

    tak

    informacja o historii logowań do BOŚBank24

    nie

    informacja o historii zmian w BOŚBank24

    tak

    informacja o historii prowadzonej korespondencji w BOŚBank24

    tak

    udostępnienie identyfikatora

    nie

    dyspozycja dezaktywacji aplikacji mobilnej

    nie

    Pozostałe czynności

    Czy wymaga logowania do TeleBOŚ

    informacja o ustanowionych pełnomocnictwach

    nie

    dyspozycja czasowego odwołania pełnomocnictwa

    nie

    dyspozycja czasowego zastrzeżenia dowodu osobistego

    nie

    dyspozycja z zawiadomieniem o kradzieży tożsamości

    nie

    przyjęcie reklamacji

    nie

    informacja o statusie złożonej reklamacji

    nie

    dyspozycja zmiany danych teleadresowych: adres do korespondencji, adres e-mail, numer telefonu w tym zmiana numeru do usługi kodów SMS

    tak

    dyspozycja wyrażenia zgody marketingowej

    tak

    dyspozycja wycofania zgody marketingowej

    nie

    dyspozycja udostępnienia/wyłączenia usługi powiadamiań SMS

    tak

    dyspozycja awizacji gotówki

    tak

    dyspozycja zmiany danych dowodu osobistego

    tak

    dyspozycja zmiany sposobu wysyłki zmian regulacji

    tak

    Zaświadczenia i opinie

    (dokumenty wysyłamy na adres korespondencyjny, który posiadamy w systemach bankowych)

    Czy wymaga logowania do TeleBOŚ

    dyspozycja o wydanie zaświadczenia o kredycie w rachunku płatniczym

    tak

    dyspozycja o wydanie zaświadczenia o posiadanych kontach w banku lub o stanie środków na koncie

    tak

    dyspozycja o wydanie szczegółowej opinii wraz ze wszystkimi dostępnymi dla nas danymi

    tak

    dyspozycja o wydanie kopii lub odpisu umowy

    tak

    dyspozycja o wydanie zaświadczenia o kredycie/pożyczce do Urzędu Skarbowego

    tak

    pozostałe dyspozycje o wydanie zaświadczeń o kredycie/ pożyczce, w tym:

    • o wysokości zadłużenia z tytułu kredytu/pożyczki i   innych tytułów;
    • że nie figurujesz w ewidencji jako dłużnik,
    • inne

    tak

    dyspozycja o wydanie opinii o Tobie/kredycie/pożyczce

    tak

    dyspozycja o wydanie zestawienia opłat, które pobraliśmy za usługi związane z kontem

    tak

8. Obsługa skarg związanych z dostępnością produktów i usług

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności produktu/usługi, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności, możesz złożyć skargę.

Skargę możesz złożyć także wtedy, gdy nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który Ci zaproponowaliśmy.

Skargę możesz złożyć:

  1. pisemnie - osobiście w naszej placówce albo wysyłając skargę przesyłką pocztową lub kurierską,
  2. ustnie - osobiście w naszej placówce, na formularzu skargi ustnej,
  3. telefonicznie - na naszej infolinii, pod numerami +48 801 355 455* lub +48 22 543 34 34*,
  4. elektronicznie:
    1. po zalogowaniu się do BOŚBank24 wraz z aplikacją mobilną,
    2. przez formularz skargowy dostępny na naszej stronie internetowej tu link do formularza ,
  5. za pomocą doręczeń elektronicznych**

* opłata za połączenie jest zgodna z cennikiem operatora

** w rozumieniu ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych, na adres: AE:PL-62580-70579-FDHJW-29

Zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg na niezapewnianie spełniania wymagań dostępności przez produkt/usługę w Banku Ochrony Środowiska S.A. są tu ..........

Jeśli nie zgodzisz się z naszą decyzją z odpowiedzi na skargę możesz złożyć zawiadomienie o niespełnianiu przez produkt albo usługę wymagań dostępności do Prezesa Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.