Deklaracja dostępności
1. Wstęp deklaracji
- Strona internetowa dostępna pod adresem: www.bosbank.pl
- Bankowość elektroniczna – dostęp po zalogowaniu z adresu: www.bosbank24.pl/frontend-web/app/auth.html#/content/login
- Aplikacje mobilne na iOS i Android dostępne w sklepach AppStore i Google Play.
Data ostatniej aktualizacji bankowości internetowej i aplikacji mobilnej: 29.04.2025 r.
Bank Ochrony Środowiska zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Banku Ochrony Środowiska S.A. oraz bankowości internetowej i aplikacji mobilnej BOŚBank24.
2. Stan dostępności cyfrowej bankowości elektronicznej
Bankowość internetowa i aplikacja mobilna BOŚBank24 przejściowo pozostaje częściowo niezgodna z wymaganiami ustawy o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług.
Data sporządzenia deklaracji - 24.06.2025 r.
Data ostatniego przeglądu deklaracji - 24.06.2025 r.
Metoda oceny dostępności: oświadczenie wykonawcy
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o standard WCAG 2.2.
3. Stan dostępności cyfrowej strony www
Nasza strona internetowa, przejściowo pozostaje częściowo niezgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych
Deklarację sporządziliśmy na podstawie audytu dostępności cyfrowej wykonanego przez firmę Unmute.
4. Niedostępne treści w bankowości elektronicznej
Poniższej prezentujemy listę możliwych niedostępności treści w odniesieniu do Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.2. Lista zarazem stanowi obszar dążenia do zapewnienia pełnej dostępności bankowości elektronicznej.
1.1 Alternatywa w postaci tekstu:
Nie wszystkie treści nietekstowe mają zapewnione swoje tekstowe zamienniki.
1.2 Możliwość adaptacji:
Prezentowanie treści na różne sposoby (np. poprzez zmian orientacji telefonuz pionu na poziom) może powodować utratę informacji lub struktury.
1.2 Rozróżnialność:
Użytkownicy mogą trafić na treści, gdzie użyto jedynie koloru do przekazania informacji oraz nie zachowano odpowiednich kontrastów w treści i elementach nietekstowych. Może pojawić się tekst w formacie graficznym.
2.1 Dostępność klawiatury:
Nie wszystkie procesy i działania użytkowników mogą być obsłużone za pomocą interfejsu klawiatury.
2.2 Wystarczająca ilość czasu:
Użytkownicy mogą natrafić na procesy, które mają ograniczony czas na przeczytanie i skorzystanie z treści.
2.3 Możliwość nawigacji:
Użytkownicy mogą natrafić na obszary nie pomagające w nawigacji, znalezieniu treści i określeniu, gdzie aktualnie znajduje się użytkownik.
2.4 Sposoby wprowadzania danych:
Użytkownik może natrafić na obszary, które są obsługiwane jedynie przez klawiaturę.
3.1 Możliwość odczytania:
Część informacji zaprezentowanych na interfejsie bankowości elektronicznej może być trudne w odczytaniu dla niektórych użytkowników.
3.2. Przewidywalność:
Użytkownicy mogą natrafić na obszary, które nie wyglądają i działają w sposób przewidywalny.
3.3. Wprowadzanie informacji:
Mogą pojawić się takie obszary bankowości elektronicznej, które nie pomagają uniknąć błędów lub je na bieżąco korygować.
4.0 Kompatybilność:
W obecnej bankowości elektronicznej mogą pojawić się obszary, które nie zapewniają zgodności z aktualnymi i przyszłymi programami użytkowników, w tym z technologiami asystującymi.
5. Niedostępne treści na stronie www
- Menu górne w niektórych sekcjach może być skomplikowane w obsłudze z powodu urozmaiconych podmenu.
- Na niektórych podstronach może występować niewłaściwa struktura z nagłówkami
- Brak możliwości pominięcia bloków strony. Użytkownik nie może szybkim ruchem z klawiatury ominąć menu górnego.
- Istnieją tabele, które służą wyłącznie do formatowania treści
- Błędna etykieta do pól edycyjnych w formularzach kontaktowych
- Błędy w odniesieniach do etykiet – parsowanie
- Niedostępne treści na stronie startowa strony BOŚBank24:
- Brak ustawienia języka polskiego.
- Brak struktury strony (regiony).
- Brak nagłówków.
- Brak etykiety do pola edycyjnego (identyfikator).
- Słabe kontrasty.
- Na niektórych podstronach mogą występować błędy kontrastowe (teksty nakładane na grafikę lub są słabo widoczne)
- Po powiększeniu strony do 200% nie można przeglądać strony, ze względu na to, że górna część (z zdjęciem) i dolna część (niebiesko tło) są stałe
- Momentami fokus do nawigacji za pomocą klawiatury nie jest widoczny
Planujemy przed końcem 2026 r. przebudować stronę. Podczas przebudowy zamierzamy zlikwidować wszystkie błędy dostępności cyfrowej o których mowa powyżej.
6. Skróty klawiszowe
Na stronie www i w bankowości internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
7. Infolina BOŚ Banku
Bank Ochrony Środowiska S.A. (BOŚ Bank) dąży do zapewnienia dostępności swoich infolinii dla wszystkich klientów – w tym osób z niepełnosprawnościami – zgodnie z ustawą z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.
Ta deklaracja dotyczy dwóch infolinii obsługowej i sprzedażowej BOŚ Banku.
Dyspozycję zastrzeżenia/blokady karty lub bankowości internetowej możesz złożyć 24h/7.
Infolinia obsługowa – jest dostępna w dni robocze w godz. 7:45–21:00 oraz w soboty 10:00–18:00 pod numerami:
- 801 355 455* lub
- +48 22 543 34 34*
Infolinia sprzedażowa - jest dostępna w dni powszednie w godz. 8:00–17:00 pod numerem:
- +48 22 520 35 00*
* połączenia są płatne zgodnie z cennikiem operatora
Jak dbamy o dostępność na infolinii?
- Staramy się, aby nasze infolinie były dostępne i wygodne dla wszystkich.
- Mamy proste i intuicyjne komunikaty głosowe.
- Przeszkoliliśmy naszych konsultantów w kontaktach z osobami z różnymi potrzebami.
- Dążymy do tego abyś zawsze otrzymywał jasne i zrozumiałe odpowiedzi na swoje pytania.
- Jesteśmy otwarci na Twoje potrzeby.
- Jeśli potrzebujesz abyśmy mówili wolniej lub głośniej - powiedz nam o tym.
- Można się z nami kontaktować także w inny sposób – np.: e-mailem, przez formularz kontaktowy lub przez bankowość internetową i mobilną.
Szczegółowy zakres usług znajdziesz poniżej:
Infolinia obsługowa
Infolinia sprzedażowa
Jeśli chcesz dowiedzieć się jak działają nasze produkty, jaka jest ich funkcjonalność lub złożyć wniosek to skontaktuj się z nami.
-
Wykaz funkcjonalności TeleBOŚ
Konto
Czy wymaga logowania do TeleBOŚ
ogólne informacje (waluta, rodzaj, nazwa)
nie
szczegóły konta (numer, opłaty, oprocentowanie, promocje, odstępstwa)
tak
saldo i dostępne środki
tak
blokady środków (transakcje oczekujące)
tak
historia konta
tak
szczegóły transakcji
tak
sposób udostępniania wyciągów z konta
nie
dyspozycja zmiany sposobu udostępniania wyciągów
tak
szczegółowe informacje z wyciągów
tak
sprawdzenie czy konto jest zablokowane
nie
powód i szczegóły blokady konta
tak
status złożonych dyspozycji, które nie zmieniają salda konta
nie
szczegóły złożonych dyspozycji, także status i szczegóły dyspozycji, które zmieniają saldo konta
tak
Przelew
Czy wymaga logowania do TeleBOŚ
dyspozycja przelewu wewnętrznego
tak
dyspozycja przelewu do innego banku krajowego w złotówkach
tak
dyspozycja przelewu do ZUS, US w złotówkach
tak
dyspozycja założenia nowego zlecenia stałego w złotówkach
tak
dyspozycja zmiany zlecenia stałego w złotówkach (w tym zawieszenie, usunięcie)
tak
informacja o zleceniach stałych z konta
tak
dyspozycja wycofania zgody na polecenie zapłaty
tak
informacja o poleceniach zapłaty
tak
informacja o aktywnych lub oczekujących transakcjach
tak
Lokata
Czy wymaga logowania do TeleBOŚ
informacja o szczegółach lokaty
tak
dyspozycja otwarcia lokaty
tak
dyspozycja otwarcia lokaty negocjowanej w złotówkach
tak
dyspozycja zmiany lokaty, także jej zerwanie
tak
informacja o szczegółach nieaktywnych lokat
tak
Karta
Czy wymaga logowania do TeleBOŚ
informacja o rodzaju (nazwie) karty
nie
informacja o statusie karty
nie
informacja o sposobie zamówienia karty
nie
informacja jak otrzymasz kod PIN do swojej karty
nie
dyspozycja wydania nowej karty
nie
dyspozycja aktywacji karty
tak
informacja o dacie wyprodukowania karty
nie
informacja o limitach na karcie
nie
dyspozycja zmiany limitów na karcie
tak
dyspozycja blokady karty
nie
dyspozycja zastrzeżenia karty
nie
dyspozycja zablokowania płatności zbliżeniowych (PayPass)
nie
dyspozycja odblokowania płatności zbliżeniowych (PayPass)
nie
dyspozycja odblokowania karty
tak
informacja o powodzie odrzucenia transakcji wykonanej kartą
nie
informacja o szczegółach transakcji
nie
informacja o zablokowanych środkach
nie
dyspozycja aktywacji/usunięcia karty w G-Pay (płatność telefonem)
nie
dyspozycja odblokowania usługi 3DSecure
nie
Karta kredytowa
Czy wymaga logowania do TeleBOŚ
informacja o rodzaju (nazwie) karty
nie
informacja o limicie kredytowym
nie
informacja o statusie karty
nie
przyjęcie dyspozycji aktywacji karty
tak
informacja o sposobie zamówienia karty
nie
informacja jak otrzymasz kod PIN do swojej karty
nie
informacja o dacie wyprodukowania karty
nie
informacja o limitach na karcie
nie
dyspozycja zmiany limitów na karcie
tak
dyspozycja blokady karty
nie
dyspozycja zastrzeżenia karty
nie
dyspozycja zablokowania płatności zbliżeniowych (PayPass)
nie
dyspozycja odblokowania płatności zbliżeniowych (PayPass)
nie
dyspozycja odblokowania karty
tak
dyspozycja zamówienia nowej karty w miejsce zastrzeżonej
nie
informacja o powodzie odrzucenia transakcji wykonanej kartą
nie
informacja o szczegółach transakcji
nie
informacja o zablokowanych środkach
nie
informacja o środkach dostępnych na rachunku karty
nie
informacja o historii rachunku karty
nie
informacja o szczegółach wyciągu
nie
informacja o ustawieniach automatycznej spłaty karty
nie
dyspozycja spłaty zadłużenia rachunku karty kredytowej
tak
dyspozycja zwrotu nadpłaty z rachunku karty kredytowej
tak
dyspozycja ustanowienia automatycznej spłaty karty
tak
dyspozycja zmiany automatycznej spłaty karty
tak
dyspozycja zamówienia duplikatu wyciągu z karty kredytowej i udostępnienie dokumentu w wersji elektronicznej
tak
dyspozycja aktywacji/usunięcia karty w G-Pay (płatność telefonem)
nie
dyspozycja odblokowania usługi 3DSecure
nie
Kredyt, pożyczka
Czy wymaga logowania do TeleBOŚ
informacja o posiadanych produktach
tak
informacja o historii posiadanych produktów
tak
informacja o harmonogramie spłaty
tak
informacja o statusie złożonych dyspozycji
nie
informacja o aktualności polisy do kredytu hipotecznego
nie
informacja o szczegółach polisy do kredytu hipotecznego
tak
informacja o szczegółach złożonych dyspozycji
tak
dyspozycja zawieszenia spłaty raty kredytu/pożyczki hipotecznej
tak
TeleBOŚ
Czy wymaga logowania do TeleBOŚ
dyspozycja udostępnienia TeleBOŚ
nie
dyspozycja odblokowania TeleBOŚ po trzykrotnym błędnym wpisaniu TeleKodu
nie
dyspozycja wysłania nowego TeleKodu
nie
dyspozycja zablokowania dostępu do TeleBOŚ (za pośrednictwem pracownika infolinii)
nie
dyspozycja zablokowania dostępu do TeleBOŚ (za pośrednictwem serwisu automatycznego)
tak
Bankowość elektroniczna – BOŚBank24
Czy wymaga logowania do TeleBOŚ
dyspozycja odblokowania dostępu do BOŚBank24
tak
dyspozycja nadania nowego hasła do logowania do BOŚBank24 / usunięcie dotychczasowego hasła do BOŚBank24
tak
dyspozycja odblokowania usługi Kodów SMS (narzędzia do autoryzacji transakcji w BOŚBank24)
nie
dyspozycja zmiany urządzenia do autoryzacji transakcji w BOŚBank24
tak
dyspozycja odblokowania narzędzia do autoryzacji transakcji w BOŚBank24
tak
dyspozycja zablokowania dostępu do BOŚBank24
nie
informacja o limitach transakcyjnych w BOŚBank24
nie
dyspozycja zmiany limitów transakcyjnych w BOŚBank24
tak
informacja o dyspozycjach złożonych w BOŚBank24
tak
informacja o historii logowań do BOŚBank24
nie
informacja o historii zmian w BOŚBank24
tak
informacja o historii prowadzonej korespondencji w BOŚBank24
tak
udostępnienie identyfikatora
nie
dyspozycja dezaktywacji aplikacji mobilnej
nie
Pozostałe czynności
Czy wymaga logowania do TeleBOŚ
informacja o ustanowionych pełnomocnictwach
nie
dyspozycja czasowego odwołania pełnomocnictwa
nie
dyspozycja czasowego zastrzeżenia dowodu osobistego
nie
dyspozycja z zawiadomieniem o kradzieży tożsamości
nie
przyjęcie reklamacji
nie
informacja o statusie złożonej reklamacji
nie
dyspozycja zmiany danych teleadresowych: adres do korespondencji, adres e-mail, numer telefonu w tym zmiana numeru do usługi kodów SMS
tak
dyspozycja wyrażenia zgody marketingowej
tak
dyspozycja wycofania zgody marketingowej
nie
dyspozycja udostępnienia/wyłączenia usługi powiadamiań SMS
tak
dyspozycja awizacji gotówki
tak
dyspozycja zmiany danych dowodu osobistego
tak
dyspozycja zmiany sposobu wysyłki zmian regulacji
tak
Zaświadczenia i opinie
(dokumenty wysyłamy na adres korespondencyjny, który posiadamy w systemach bankowych)
Czy wymaga logowania do TeleBOŚ
dyspozycja o wydanie zaświadczenia o kredycie w rachunku płatniczym
tak
dyspozycja o wydanie zaświadczenia o posiadanych kontach w banku lub o stanie środków na koncie
tak
dyspozycja o wydanie szczegółowej opinii wraz ze wszystkimi dostępnymi dla nas danymi
tak
dyspozycja o wydanie kopii lub odpisu umowy
tak
dyspozycja o wydanie zaświadczenia o kredycie/pożyczce do Urzędu Skarbowego
tak
pozostałe dyspozycje o wydanie zaświadczeń o kredycie/ pożyczce, w tym:
- o wysokości zadłużenia z tytułu kredytu/pożyczki i innych tytułów;
- że nie figurujesz w ewidencji jako dłużnik,
- inne
tak
dyspozycja o wydanie opinii o Tobie/kredycie/pożyczce
tak
dyspozycja o wydanie zestawienia opłat, które pobraliśmy za usługi związane z kontem
tak
8. Obsługa skarg związanych z dostępnością produktów i usług
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności produktu/usługi, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności, możesz złożyć skargę.
Skargę możesz złożyć także wtedy, gdy nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który Ci zaproponowaliśmy.
Skargę możesz złożyć:
- pisemnie - osobiście w naszej placówce albo wysyłając skargę przesyłką pocztową lub kurierską,
- ustnie - osobiście w naszej placówce, na formularzu skargi ustnej,
- telefonicznie - na naszej infolinii, pod numerami +48 801 355 455* lub +48 22 543 34 34*,
- elektronicznie:
- po zalogowaniu się do BOŚBank24 wraz z aplikacją mobilną,
- przez formularz skargowy dostępny na naszej stronie internetowej tu link do formularza ,
- za pomocą doręczeń elektronicznych**
* opłata za połączenie jest zgodna z cennikiem operatora
** w rozumieniu ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych, na adres: AE:PL-62580-70579-FDHJW-29
Zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg na niezapewnianie spełniania wymagań dostępności przez produkt/usługę w Banku Ochrony Środowiska S.A. są tu ..........
Jeśli nie zgodzisz się z naszą decyzją z odpowiedzi na skargę możesz złożyć zawiadomienie o niespełnianiu przez produkt albo usługę wymagań dostępności do Prezesa Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.