BLIK dostępny dla klientów BOŚ Banku

Warszawa, 5 lipca 2021 r. 

BOŚ Bank udostępnił swoim klientom możliwość korzystania z BLIKA – od dziś mogą szybko i bezpiecznie płacić w Internecie oraz sklepach stacjonarnych, a także wypłacać pieniądze z bankomatów oraz realizować przelewy na telefon BLIK.

Popularność BLIKA wśród klientów bankowych aplikacji mobilnych wciąż bardzo szybko rośnie, w 2020 roku z BLIKA korzystało 12 mln użytkowników. Dla wielu jest metodą płatności pierwszego wyboru, szczególnie przy transakcjach w Internecie – tam jest już o wiele popularniejszy niż karty płatnicze.

– Cieszy mnie, że od dziś nasi klienci mogą korzystać z tej szybkiej, wygodnej i bezpiecznej metody płatności. Rozwój cyfrowych kanałów komunikacji i obsługi klienta jest jednym ze strategicznych kierunków rozwoju BOŚ, więc wdrożenie BLIKA było dla nas czymś naturalnym. Jesteśmy przekonani, że dzięki temu zarówno nasi klienci indywidualni, jak i firmowi, zyskają dodatkowy komfort korzystania z bankowości oferowanej przez BOŚ – mówi Wojciech Hann, prezes Zarządu Banku Ochrony Środowiska.

Klienci Banku Ochrony Środowiska mogą teraz płacić BLIKIEM w całym polskim e-commerce oraz coraz większej liczbie zagranicznych platform zakupowych, w terminalach płatniczych w sklepach stacjonarnych, a także wypłacać gotówkę z ponad 20 tys. bankomatów w całym kraju. Mogą również korzystać z funkcji Przelew na telefon BLIK – czyli przesyłać pieniądze do innego użytkownika bez konieczności wpisywania jego numeru rachunku bankowego, a podając tylko numer telefonu. Pieniądze trafiają do odbiorcy natychmiast, 24 godziny na dobę, nawet do innego banku, pod warunkiem, że również udostępnia usługę.

– BLIK jest powszechnym systemem płatności, klienci banków mogą nim wygodnie płacić już nie tylko w Polsce, ale w coraz większej liczbie globalnych platform e-commerce. Umożliwia także najlepszy sposób na przesyłanie pieniędzy między użytkownikami. Jestem przekonany, że klienci BOŚ Banku bardzo szybko pokochają BLIKA – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

BLIK w ciągu 6 lat obecności na rynku stał się najpopularniejszym systemem płatności mobilnych w Polsce. W 2020 roku użytkownicy wykonali nim 424 mln transakcji o wartości 57 mln zł. W maju br. zrealizowano miliardową transakcję BLIKIEM.
BLIK to ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. BLIKA udostępnia już 15 banków lub grup bankowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP).

Więcej informacji

BOŚ Bank
Aneta Stelmaszczyk
Biuro Komunikacji i Relacji Inwestorskich
tel. 515 111 665
e-mail: aneta.stelmaszczyk@bosbank.pl; biuroprasowe@bosbank.pl

BLIK
Marek Gieorgica
Biuro prasowe BLIKA
tel.  501 086 280
e-mail: mg@clearcom.pl