Warszawa, 12 lutego 2021 r.

BOŚ uruchomił chatbota na stronie internetowej www.bosbank.pl. Pomoże on klientom w uzyskaniu odpowiedzi na pytania oraz dotarciu do potrzebnych informacji.

Chatbot BOŚ odpowie na najczęściej zadawane pytania, a docelowo podejmie większość tematów związanych z bieżącą obsługą oraz ofertą produktową. W przyszłości będzie on występował także w roli wirtualnego eko-doradcy. Podsunie szereg ekologicznych rozwiązań i opcji ich finansowania. Będzie wspierał wykorzystywanie zielonych rozwiązań indywidualnych, takich jak np. Ekokredyt PV, wyjaśniając jak je dobrać do  swoich potrzeb.

Systematycznie wprowadzamy nowe rozwiązania i możliwości kontaktu na swojej stronie internetowej. Mają na celu poprawę jakości interakcji klientów z bankiem oraz szybsze znalezienie odpowiedzi związanych z interesującymi użytkowników zagadnieniami – mówi Łukasz Kozioł, dyrektor Departamentu Zarządzania Produktami.

Dzięki zastosowanym algorytmom chatbot wykorzystuje każdą przeprowadzoną rozmowę do tego, aby się uczyć, powiększać zasoby informacji oraz konfigurować prawidłowe odpowiedzi. Z czasem będzie komunikował się z użytkownikami coraz sprawniej i udzielał bardziej trafnych odpowiedzi, o formie coraz bliższej językowi naturalnemu.

W przypadku problemów z udzieleniem odpowiedzi chatbot poprosi o doprecyzowanie pytania, wyświetli pomocne linki do informacji na stronie www lub zaproponuje kontakt poprzez formularz.  W Banku trwają zaawansowane prace nad możliwość przełączenia się na live chat z konsultantem.