BOŚBank24

Zarządzaj swoimi finansami tak,
jak lubisz i gdziekolwiek jesteś

Twoje korzyści

  • Loguj się bez ograniczeń o każdej porze

  • Miej finanse pod kontrolą

  • Realizuj przelewy jakich potrzebujesz

  • Pomnażaj swoje pieniądze
    i zarządzaj nimi bezpiecznie

Jeden system, dwie możliwości


Bankowość internetowa

BOŚBank24 to system, dzięki któremu będziesz samodzielnie zarządzać swoimi finansami.


Aplikacja mobilna

Z aplikacją na swoim telefonie w każdej chwili i miejscu wykonasz operacje jakich potrzebujesz.

Promowana oferta

  • Cyfrowy Zysk

    Otwórz online konto oszczędnościowe bez wychodzenia z domu Zobacz więcej

Porównaj możliwości



  • bankowość
    internetowa
    BOŚBank24


    aplikacja
    mobilna

    Rachunki

    Informacja o saldzie i dostępnych środkach na rachunku

    v

    v

    Informacja o blokadach i przyznanym limicie na rachunku

    v

    v

    Informacja blokadach na rachunku

    v

    v

    Historia rachunku - podgląd operacji

    v

    v

    Zestawienie historii transakcji na rachunku

    v

    v

    Podgląd szczegółów transakcji

    v

    v

    Potwierdzenie transakcji w formacie pdf

    v

    v

    Wyciągi elektroniczne w formacie pdf

    v

    v

    Zarządzanie rachunkami – nadawanie własnych nazw

    v

    v

    Zestawienie opłat

    v

    v

    Transakcje i przelewy

    Informacja o transakcjach (aktywnych, odrzuconych , anulowanych)

    v

    v

    Informacja o szczegółach płatności

    v

    v

    Przelewy na rachunki własne oraz do dowolnego odbiorcy

    v

    v

    Przelew z zapisanego szablonu odbiorcy

    v

    v

    Przelew na telefon BLIK

    x

    v

    Przelew natychmiastowy Express Elixir

    v

    v

    Przelewy zagraniczne (SEPA, SWIFT, TARGET2)

    v

    v

    Przelewy do ZUS, US

    v

    v

    Przelewy podatkowe na mikrorachunki

    v

    v

    PUE ZUS

    v

    x

    Zlecanie przelewów odroczonych

    v

    v

    Zakładanie zleceń stałych

    v

    v

    Zarządzanie zleceniami stałymi

    v

    v

    Podgląd aktywnych zleceń stałych

    v

    v

    Potwierdzenia realizacji transakcji (pdf)

    v

    v

    Koszyk zleceń – do zatwierdzenia operacji z Koszyka konieczna jest autoryzacja mobilna w aplikacji. Aby mobilnie autoryzować operacje pobierz aplikację mobilną BOŚBank24 ze sklepu.

    v

    v

    Autoryzacja

    Autoryzacja mobilna – wymagana w systemie bankowości internetowej do zatwierdzania operacji zlecanych z Koszyka

    v

    v

    Autoryzacja sms’ami – stosowana do zatwierdzania w systemie bankowości internetowej operacji (poza zlecanymi z Koszyka), kod SMS zawiera informacje o szczegółach autoryzowanej dyspozycji tj. numer operacji, kwotę oraz walutę przelewu oraz numery rachunków (nadawcy i odbiorcy).

    v

    x

    Płatności

    Płatności internetowe "Płać z BOŚ"

    v

    v

    Płatności internetowe kartami, w technologii 3DSecure – autoryzacja mobilna

    x

    v

    Płatności BLIK

    x

    v

    Płatności Google Pay

    x

    v

    Karty

    Lista posiadanych kart

    v

    v

    Podgląd szczegółów kart

    v

    v

    Historia transakcji dokonanych kartą

    v

    v

    Zmiana limitów transakcji kartowych

    v

    v

    Lista blokad

    v

    v

    Pobranie wyciągu pojedynczej transkcji dokonanej kartą

    v

    v

    Spłata zadłużenia karty kredytowej

    v

    v

    Pobranie wyciągu karty kredytowej

    v

    v

    Zamówienie karty

    v

    v

    Zapisanie do programu Priceless Specials

    v

    v

    Lokaty/oszczędności

    Otwieranie i prezentacja szczegółów lokat

    v

    v

    Otwieranie rachunku oszczędnościowego

    v

    v

    Zrywanie lokat

    v

    v

    Prezentacja historii lokaty

    v

    v

    Podgląd szczegółów lokat

    v

    v

    Kredyty

    Sprawdzanie informacji i historii rachunków kredytowych

    v

    v

    Podgląd historii transakcji oraz harmonogramu spłat

    v

    v

    Zarządzanie kredytami – nadawanie nazw

    v

    v

    Doładowanie telefonu

    Doładowanie dowolnego numeru telefonu komórkowego na kartę

    v

    v

    Potwierdzenie doładowania telefonu (pdf)

    v

    v

    Wnioski

    Wnioskowanie o nowe produkty i usługi

    v

    v

    Aktualizacja danych

    v

    v

    Tarcza Finansowa PFR

    v

    x

    eUrząd

    PUE ZUS - logowanie do portalu ZUS z dostępem do jego usług

    v

    x

    ePUAP – zakładanie profilu zaufanego i dostęp do usług portalu ePUAP, dostęp do katalogu spraw m.in. ochrona środowiska i nieruchomości, internetowe konto pacjenta, dane osobowe i dokumenty, sprawy cywilne, meldunek i wybory, zaświadczenia i odpisy, kierowcy i pojazdy

    v

    x

    Inne

    Dostosowanie pulpitu do własnych potrzeb

    v

    v

    Personalizacja widoku przed zalogowaniem - wyświetlanie dostępnych środków

    x

    v

    Kursy walut

    v

    v

    Wiadomości - kontakt z Bankiem

    v

    v

    Logowanie odciskiem palca

    x

    v*

    Logowanie Face ID

    x

    v*

    Mobilna autoryzacja

    v

    v

    Powiadomienia

    v
    (sms)

    v
    (push)

    Terminarz

    v

    v

    Przepływy na rachunku

    v

    v

    Zarządzanie kanałami dostępu i limitami

    v

    x

    Rejestr zdarzeń

    v

    v

JAK ZALOGOWAĆ SIĘ DO BANKOWOŚCI INTERNETOWEJ BOŚBank24 PO RAZ PIERWSZY?

    1. Wejdź na stronę banku
      www.bosbank.pl

      Kliknij:
      ZALOGUJ SIĘ

      I wybierz:
      BOŚBANK24
    2. W polu Identyfikator (login) wpisz nadany przez bank 8-cyfrowy numer. Jest on niezmienny.
    3. W polu Kod dostępu wpisz tymczasowe hasło do systemu otrzymane SMSem.

      Hasło jest aktywne 24h – zaloguj się w tym czasie.
      Jeśli tego nie zrobisz, hasło wygaśnie i będziesz potrzebować nowego.
    4. Następnie wpisz kod autoryzacji, który wysłaliśmy SMSem na Twój telefon.
    5. Nadaj własne hasło, zgodne z zasadami budowy haseł. Zapamiętaj je -  od teraz będziesz się nim logować do systemu. Potwierdź hasło wpisując je ponownie.
    6. I gotowe! Główny ekran bankowości internetowej BOŚBank24 czeka na Twoje dyspozycje.
    1. Wejdź na stronę banku
      www.bosbank.pl

      Kliknij:
      ZALOGUJ SIĘ

      I wybierz:
      BOŚBANK24
    2. W polu Identyfikator (login)wpisz nadany przez bank 8-cyfrowy numer. Jest on niezmienny.
    3. W polu Hasło wpisz Tymczasowe hasło logowania wysłane SMSem.
    4. Nadaj własne hasło, zgodne z zasadami budowy haseł Zapamiętaj je -  od teraz będziesz się nim logować do systemu. Potwierdź hasło wpisując je ponownie.
    5. Wpisz dowolną nazwę urządzenia autoryzującego, np. telefon.
    6. Zostanie dla Ciebie wygenerowany kod do aktywacji mobilnej. Usłyszysz go podczas połączenia telefonicznego z asystentem głosowym.
    7. Aplikację mobilną BOŚBank24 pobierz ze sklepu Google Play lub App Store w zależności od telefonu jakiego używasz. Na ekranie wybierz Aktywuj aplikację.
    8. Potwierdź opcję Mam kod aktywacyjny.
    9. Wpisz kod aktywacyjny usłyszany wcześniej (w kroku 6) podczas połączenia telefonicznego z asystentem głosowym. Możesz poprosić asystenta głosowego o powtórzenie kodu.
    10. Zatwierdź kodem otrzymanym SMSem.
    11. Nadaj numer PIN.
      To ważne! Będziesz nim autoryzować transakcje i logować się do aplikacji.
    12. Potwierdź swój PIN wpisując go ponownie.
    13. Gotowe Twoja aplikacja mobilna jest już aktywna, a ekran w bankowości internetowej czeka na Twoje dyspozycje.

JAK ZALOGOWAĆ SIĘ DO BANKOWOŚCI INTERNETOWEJ BOŚBank24 PO RAZ KOLEJNY?

    1. Wejdź na stronę banku
      www.bosbank.pl

      Kliknij:
      ZALOGUJ SIĘ

      I wybierz:
      BOŚBANK24
    2. W polu Identyfikator (login) wpisz nadany przez bank 8-cyfrowy numer. Jest on niezmienny.
    3. Twoje hasło jest częściowo zamaskowane. W polu Kod dostępu wpisz brakujące znaki hasła.

      Przykład dla hasła „BOSBank1@6#”.
      Wpisujemy tylko znaki nr 2, 4, 5, 6, 10, 11 czyli: „OBan6#”- kolejno we wskazanych polach.
      Kolejność zamaskowanych pól zmienia się przy każdym logowaniu.
    4. Zatwierdź kodem, który otrzymasz SMSem.
    5. Udało się! Jesteś zalogowany do bankowości internetowej.
    1. Wejdź na stronę banku
      www.bosbank.pl

      Kliknij:
      ZALOGUJ SIĘ

      I wybierz:
      BOŚBANK24
    2. W polu Identyfikator (login) wpisz nadany przez bank 8-cyfrowy numer. Jest on niezmienny.
    3. Wpisz swoje hasło. Zostanie wywołana autoryzacja mobilna w aplikacji.
    4. Otwórz aplikację BOŚBANK24 na telefonie. Wprowadź swój kod PIN, aby ją odblokować.
    5. Potwierdź chęć zalogowania do bankowości internetowej klikając Akceptuj.
    6. Ponownie wprowadź kod PIN.
    7. Twoja autoryzacja została zaakceptowana. Jesteś zalogowana/ny do bankowości internetowej. Możesz wrócić do pulpitu lub wylogować się z aplikacji.

Aktywacja aplikacji mobilnej

    1. Na swój telefon pobierz aplikację mobilną BOŚBank24 ze sklepu Google Play lub App Store w zależności od telefonu jakiego używasz.
    2. Wejdź na stronę banku
      www.bosbank.pl

      Kliknij:
      ZALOGUJ SIĘ

      I wybierz:
      BOŚBANK24
    3. Zaloguj się do bankowości internetowej i wejdź w sekcję
      „Ustawienia” –> Urządzania autoryzujące.
      Wprowadź dowolną nazwę urządzenia autoryzacyjnego
      i kliknij „Generuj kod”.
    4. Na Twój numer telefonu zadzwoni asystent głosowy. Wysłuchaj informacji o zasadach bezpieczeństwa. Następnie usłyszysz  sześciocyfrowy kod aktywacyjny.
      Kod jest ważny przez 5 min.
    5. Aby aktywować aplikację, na ekranie wybierz Aktywuj aplikację.
    6. Potwierdź opcję Mam kod aktywacyjny.
    7. Wpisz kod aktywacyjny usłyszany wcześniej (w kroku 4)  podczas połączenia telefonicznego z asystentem głosowym. Możesz poprosić asystenta głosowego o powtórzenie kodu.
    8. Zatwierdź kodem otrzymanym SMSem.
    9. Nadaj numer PIN. To ważne! Będziesz nim autoryzować transakcje i logować się do aplikacji. Pamiętaj, aby zgodnie z zasadami bezpieczeństwa nie wybierać cyfr sąsiadujących ze sobą, czy wykorzystywanych jako PIN w innych aplikacjach.
    10. Potwierdź swój PIN wpisując go ponownie.
    11. Twoja aplikacja BOŚBank24 jest już aktywna. Korzystaj z konta  gdziekolwiek jesteś.

Odblokowanie aplikacji mobilnej

  • Jeśli zapomniałeś PIN lub zablokowałeś aplikację

    1. Jeśli zapomniałeś  PIN do aplikacji wybierz na ekranie startowym
      Nie pamiętam kodu PIN, a następnie Aktywuj aplikację.
    2. Zaloguj się do bankowości internetowej i wejdź w sekcję
      Ustawienia” > Urządzania autoryzujące.

      Wprowadź dowolną nazwę urządzenia autoryzacyjnego i kliknij „Generuj kod”.
    3. Na Twój numer telefonu zadzwoni asystent głosowy. Wysłuchaj informacji o zasadach bezpieczeństwa. Następnie usłyszysz sześciocyfrowy kod aktywacyjny. Kod jest jednorazowy i ważny przez 5 min.
    4. W aplikacji kliknij Mam kod aktywacyjny. Jeśli nie wiesz gdzie znaleźć kod kliknij Nie mam kodu aktywacyjnego, a uzyskasz podpowiedź.
    5. Wpisz w aplikacji kod aktywacyjny wcześniej (w kroku 3) podczas połączenia telefonicznego z asystentem głosowym. Możesz poprosić asystenta głosowego o powtórzenie kodu
    6. Zatwierdź kodem otrzymanym SMSem.
    7. Nadaj numer PIN.
      To ważne! Będziesz nim autoryzować transakcje i logować się  do aplikacji. Pamiętaj, aby zgodnie z zasadami bezpieczeństwa nie wybierać cyfr sąsiadujących ze sobą, czy wykorzystywanych jako PIN w innych aplikacjach.
    8. Potwierdź swój PIN wpisując go ponownie.
    9. Gotowe! Twoja aplikacja jest już aktywna.

Bankuj jeszcze prościej używając aplikacji mobilnej!
Dowiedz się więcej o BLIKU w aplikacji

Jak połączyć aplikację mobilną z rachunkiem?
Rozpocznij od pobrania darmowej aplikacji mobilnej*

*Pobierz aplikację zgodnie z systemem swojego telefonu


Android


iOS(iPhone)






W aplikacji mobilnej znajdziesz wszystko to, co w systemie bankowości internetowej BOŚBank24. Dokonasz w niej operacji, przelewów tak samo jak w bankowości na komputerze. A dodatkowo skorzystasz z funkcji jakie daje telefon:

  • zalogujesz się odciskiem palca lub face ID
  • sprawdzisz saldo przed zalogowaniem do aplikacji
  • łatwo obsłużysz aplikację i zachowasz kontrolę dzięki powiadomieniom push
  • skorzystasz z płatności kodami BLIK
  • wygodnie i szybko wykonasz przelew na telefon BLIK

Aplikacja dostępna jest dla telefonów z systemami Android oraz iOS (iPhone).
Pobierzesz ją za darmo z Google Play lub App Store w zależności od telefonu jakiego używasz.
Zainstaluj aplikację na swoim telefonie – połącz z bankowością internetową i gotowe!


Zmiana danych osobowych w BOŚBank24

Zadbaj o to, aby Twoje dane osobowe zawsze były aktualne.

Dzięki temu zawsze będziemy z Tobą w kontakcie, bez ograniczeń skorzystasz także zdalnie z usług czy produktów banku.
Sprawdź i zaktualizuj dane online w bankowości lub aplikacji.


Jak zmienić dane w serwisie internetowym BOŚBank24?

🡲 Zaloguj się do BOŚBank24.
🡲 Przejdź do Ustawień (w prawym górnym rogu) a następnie wejdź w opcję Dane osobowe.
🡲 W prawym górny rogu kliknij Edytuj dane i zmień dane które potrzebujesz.
🡲 Zapisz oraz zatwierdź zmiany kodem sms lub autoryzacją mobilną w aplikacji.
🡲 I gotowe. Dane zostały zmienione.


Jak zmienić dane w aplikacji mobilnej BOŚBank24?

🡲 Zaloguj się do aplikacji BOŚBank24.
🡲 Na dolnym pasku kliknij opcję Więcej, następnie Ustawienia i  Dane osobowe.
🡲 Wejdź w opcję Edytuj dane i zmień dane które potrzebujesz.
🡲 Kliknij Dalej oraz zatwierdź zmiany kodem PIN.
🡲 I gotowe. Dane zostały zmienione.


W opcji Edytuj dane w systemie internetowym lub aplikacji zmienisz:

adres korespondencyjny
adres zamieszkania
adres e-mail
numer telefonu do kontaktu


W systemie BOŚBank24 zmodyfikujesz dane i złożysz inne dyspozycje korzystając także z menu Wnioski i wysyłając wniosek „AKTUALIZACJA DANYCH – bądź eko!”. 
Zaktualizujesz tutaj swój dokument tożsamości
czy wyrazisz zgodę na ekologiczny, elektroniczny kontakt z bankiem – bez zużywania papieru.

Informację potwierdzającą zmianę danych z wniosku otrzymasz po jego realizacji przez bank.

3D Secure 2.1 – bezpieczne transakcje kartą w sklepie internetowym zatwierdzisz w aplikacji mobilnej

W sklepie internetowym lub jego aplikacji wybierz płatność kartą - podaj numer karty, datę ważności, kod CVC2 i zatwierdź

Na swój telefon otrzymasz powiadomienie PUSH

Zaloguj się do aplikacji BOŚBank24 i sprawdź szczegóły transakcji.
Jeśli wszystko się zgadza - zaakceptuj operację w telefonie i zatwierdź ją PINem

Sfinalizuj transakcję w sklepie klikając Kontynuuj

3d secure

Koszyk zleceń – używając aplikacji mobilnej wygodnie zatwierdzisz operacje z Koszyka

W systemie BOŚBank24 w Koszyku można autoryzować kilka przelewów jednocześnie.

Operacje z Koszyka autoryzować można tylko mobilnie (w aplikacji BOŚBank24) - jednorazowo maksymalnie 5 przelewów.

Treść powiadomienia
zawiera: liczbę dyspozycji, kwoty oraz waluty przelewów, numery rachunków (nadawców i odbiorców).
Przed akceptacją Koszyka zawsze upewnij się, że te dane się zgadzają.

Używając do autoryzacji smsów nie ma możliwości zaznaczenia przelewów w Koszyku, a przycisk Akceptuj pozostanie nieaktywny.

Aplikacja dostępna jest dla telefonów z systemami Android oraz iOS (iPhone).
Pobierzesz ją za darmo z Google Play lub App Store w zależności od telefonu jakiego używasz.
Zainstaluj aplikację na swoim telefonie – połącz z bankowością internetową i gotowe!

Pamiętaj! 
System bankowości internetowej BOŚBank24 jest połączony z aplikacją mobilną. Jeśli pobierzesz aplikację mobilną operacje
w BOŚBank24 będziesz zatwierdzać mobilnie – szybko i wygodnie na swoim telefonie.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________

Pamiętaj!
Zadbaj o zachowanie poufności swojego hasła. Nie udostępniaj hasła innym osobom, na żadnych stronach internetowych,
pocztą elektroniczną, wiadomością SMS lub w odpowiedzi na żądania otrzymane od pracowników banku.
Definiując swoje hasło pamiętaj o zachowaniu zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z usług bankowości elektronicznej.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

Zasady budowy haseł są następujące:

  • musi składać się z 8-11 znaków
  • musi zawierać przynajmniej jedną wielką literę
  • musi zawierać przynajmniej jedną małą literę
  • musi zawierać przynajmniej jeden znak specjalny
  • musi zawierać przynajmniej jedną cyfrę

Aplikacja mobilna BOŚBank24

Pytania i odpowiedzi
  • Aplikację mobilną BOŚBank24 możesz uruchomić na telefonach i tabletach z systemem operacyjnym iOS (od wersji 11) oraz Android (od wersji 6.0). Pobierzesz ją za darmo z Google Play lub App Store w zależności od urządzenia  jakiego używasz.
    Możesz również korzystać z systemu BOŚBank24 w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia mobilnego, jeżeli Twój telefon lub tablet nie spełnia określonych wymagań.

  • Aplikację mobilną możesz aktywować tylko na jednym urządzeniu mobilnym (1 użytkownik systemu = 1 aplikacja mobilna). Użytkownik systemu bankowości internetowej BOŚBank24 może być powiązany tylko z jedna aplikacją mobilną. Jeżeli chcesz zmienić dotychczas używane urządzenie mobilne na nowe musisz je usunąć z listy urządzeń autoryzujących (opcja Ustawienia - w systemie bankowości internetowej) i aktywować nowe urządzenie.

  • W aplikacji mobilnej znajdziesz wszystko to, co w systemie bankowości internetowej BOŚBank24. Dokonasz w niej operacji, przelewów tak samo jak w bankowości na komputerze. A dodatkowo skorzystasz z funkcji jakie daje telefon:

    • zalogujesz się PINem, odciskiem palca lub face ID,
    • sprawdzisz saldo przed zalogowaniem do aplikacji,
    • łatwo obsłużysz aplikację i zachowasz kontrolę dzięki powiadomieniom push,
    • zlecone operacje zautoryzujesz mobilnie – wygodnie i bezpiecznie.
  • Jeśli w systemie bankowości internetowej logujesz się hasłem i smsem aktywację  aplikacji dokonasz w 3 prostych krokach:

    Jeśli w systemie bankowości internetowej logujesz się BOŚtokenem
    aktywację aplikacji dokonasz w 5 prostych krokach:

  • Możesz korzystać tylko z jednej z naszych aplikacji, system bankowości internetowej BOŚBank24 może być powiązany tylko z jedna aplikacją mobilną. Rekomendujemy korzystanie z aplikacji BOŚBank24 dzięki której możesz korzystać z bezpiecznej i wygodnej autoryzacji mobilnej oraz jednocześnie z innych funkcji natywnych aplikacji np. biometrii.

  • Jeśli w systemie bankowości internetowej logujesz się BOŚtokenem zmianę aplikacji dokonasz w 5 prostych krokach:

  • Logowanie do aplikacji jest wygodne i bezpieczne. Zalogujesz się PINem (min. 5, maksymalnie 8 cyfr) lub biometrycznie –  odciskiem palca lub face ID (jeśli umożliwia to Twój telefon lub tablet). PIN i logowanie za pomocą danych biometrycznych ustawiasz podczas aktywacji aplikacji.

  • PIN jest to cyfrowy kod, który ustalasz podczas aktywacji aplikacji. PIN jest poufnym ciągiem cyfr i składa się z 5 do 8 cyfr. PIN służy do logowania i autoryzowania transakcji, stanowi element autoryzacji mobilnej. PIN ustanawiasz odpowiednio w aplikacji mobilnej BOŚBank24 lub aplikacji
    BOŚtoken.

  • Jeżeli zapomniałeś PINu do aplikacji mobilnej (lub wpisując go błędnie zablokowałeś dostęp) musisz ustawić nowy kod PIN -   w tym celu ponownie aktywuj aplikację (sparuj aplikację mobilną z systemem bankowości internetowej BOŚBank24). Uruchom opcję NIE PAMIĘTAM KODU
    PINU na ekranie startowym aplikacji i uruchom przycisk ROZPOCZNIJ PROCES PAROWANIA. Nowy PIN ustanowisz podczas procesu aktywacji.

  • TAK. Aplikacja mobilna posiada domyślnie ustawione limity przelewów. Limit dzienny wynosi 1000 zł, limit jednorazowy 500 zł. Limity możesz zmienić samodzielnie do kwoty limitu dziennego/jednorazowego ustalonego w kanale mobilnym wynoszącej 50 000 zł. Zmiany dokonujesz w systemie bankowości internetowej BOŚBank24 – opcja USTAWIENIA. Limity możesz zmienić również w placówce Banku składając odpowiednią  dyspozycję dotyczącą limitów.

Skontaktuj się z nami

Masz dodatkowe pytania?

Sprawdź nasze Pytania i Odpowiedzi.

Skontaktuj się z nami dzwoniąc na Infolinię.
801 355 455* lub +48 22 543 34 34*

w dni powszednie, w godz. 7:45 – 21:00 oraz w soboty,
w godz. 10:00 - 18:00
*Opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora

  • Bank oświadcza że:

    • zgodnie z art. 70a Prawa bankowego udziela klientom Banku wyjaśnień dotyczących dokonanej przez siebie oceny zdolności kredytowej w zakresie osoby wnioskującej o udzielenie kredytu/pożyczki. Wyjaśnienie, obejmuje informacje na temat czynników - w tym danych osobowych wnioskującego - które miały wpływ na wynik dokonanej oceny zdolności kredytowej.  Wnioskodawcy chcący uzyskać wyjaśnienia powinni złożyć w Placówce w której składali wniosek kredytowy zapytanie w sprawie. Banku udzieli wyjaśnień w formie pisemnej w terminie 14 dni od daty złożenia zapytania.
    • podejmuje decyzje kredytowe opierając się m.in. na zautomatyzowanym przetwarzaniu (w tym profilowaniu) danych osobowych stanowiących tajemnicę bankową. Zgodnie z art. 105a ust. 1a Prawa bankowego Bank zapewnienia osobie, której dotyczy decyzja podejmowana w sposób zautomatyzowany, prawa do:
      otrzymania stosownych wyjaśnień co do podstaw podjętej decyzji,
      do uzyskania interwencji ludzkiej w celu podjęcia ponownej decyzji,
      do wyrażenia własnego stanowiska.
      Wnioskodawca chcący skorzystać z powyższych uprawnień, powinien złożyć odpowiednie zapytanie w formie pisemnej w Oddziale Banku w którym wnioskował o udzielenie kredytu/pożyczki. Banku udzieli wyjaśnień w formie pisemnej w terminie 14 dni od daty złożenia zapytania.

    Bank zapewnia, że decyzje podejmowane w sposób zautomatyzowany są podejmowane wyłącznie w oparciu o dane niezbędne z uwagi na cel i rodzaj wniosku, w szczególności w oparciu o kategorie danych określone w art. 105a ust. 1b Prawa bankowego.