BOŚ OSTRZEGA ! Uwaga na oszustów podszywających się pod pracowników bezpieczeństwa banku!

Komunikat nr 71

Data 24.09.2025 r.

BOŚ OSTRZEGA ! Uwaga na oszustów podszywających się pod pracowników bezpieczeństwa banku!

Uwaga na przestępców, którzy coraz częściej dzwonią, podszywając się pod pracowników banku – także z działu bezpieczeństwa. Chcą wyłudzić Twoje dane logowania, kody BLIK, numery kart lub nakłonić do realizacji oszukańczych transakcji.

Jak działają oszuści?

  1. Dzwoni do Ciebie osoba podająca się za pracownika banku, działu bezpieczeństwa lub infolinii.
  2. Informuje o rzekomym zagrożeniu: np. podejrzanej transakcji, próbie włamania na konto, kradzieży środków, albo o konieczności „zablokowania konta”.
  3. Wzbudza presję, by skłonić Cię do szybkiego działania.
  4. Może prosić o:
  • kod BLIK,
  • login i hasło do bankowości,
  • dane karty płatniczej (numer, data ważności, CVV),
  • zainstalowanie aplikacji do zdalnej obsługi urządzenia,
  • potwierdzenie przelewu lub zatwierdzenie operacji w aplikacji mobilnej.

Pamiętaj, prawdziwy pracownik banku nigdy nie poprosi Cię o:

  • zainstalowanie dodatkowego oprogramowania, w tym takiego, które umożliwiłoby zdalny dostęp do urządzenia klienta.
  • podanie hasła dostępu do serwisu internetowego, mobilnego lub telefonicznego.
  • podanie autoryzujących kodów SMS, kodu CVV/CVC karty płatniczej czy numeru PIN

Zawsze weryfikuj, kto do Ciebie dzwoni. Pamiętaj: prawdziwy pracownik banku nigdy nie poprosi Cię o poufne dane. Zadbaj o swoje bezpieczeństwo. Nie daj się oszukać!

Jeżeli podejrzewasz, że padł(aś/eś) ofiarą oszustwa:

  • Zadzwoń na *Infolinię  (801 355 455 lub +48 22 543 34 34) i przekaż wszystkie niezbędne informacje oraz zastrzeż kartę.
  • Złóż zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa na Policję.
  • Incydent dotyczący podejrzanej wiadomości SMS z linkiem zgłoś na numer CERT Polska 8080.

* Infolinia dostępna w dni robocze od 7:45 do 21:00 oraz w soboty od 10:00 do 18:00. Koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora.