Zmiany w bankowości elektronicznej BOŚBank24 od 14 września 2019 r.

Zmiany w bankowości elektronicznej BOŚBank24

od 14 września 2019 r

Uprzejmie informujemy, że 14 września 2019 r. wejdą zmiany w naszej bankowości elektronicznej, które zwiększą bezpieczeństwo wykonywanych przez Ciebie operacji finansowych za pośrednictwem systemu BOŚBank24.

Najważniejsze zmiany
1. System bankowości elektronicznej BOŚBank24 Twoje e-Konto zastępujemy nowym systemem BOŚBank24
, który wprowadza dwuczynnikowe uwierzytelnienie Klienta.

System BOŚBank24 oferuje Ci do wyboru dwie metody weryfikacji swojej tożsamości (tzw. silne uwierzytelnianie):

  1. logowanie do systemu za pomocą Identyfikatora + maskowane hasło stałe + dodatkowy kod sms potwierdzający logowanie oraz autoryzowanie transakcji za pomocą kodu sms,
  2. logowanie i autoryzowanie transakcji za pomocą autoryzacji mobilnej z wykorzystaniem aplikacji BOŚtoken.

2. Wszyscy użytkownicy bankowości elektronicznej od 14 września 2019 r. będą mogli korzystać tylko z nowego systemu BOŚBank24.

Jeżeli jeszcze nie zmieniłeś dotychczasowo używanego systemu na nowy, prosimy Cię o wykonanie poniższych czynności.

  1. Jeżeli  korzystałeś w bankowości elektronicznej z tokenów sprzętowych, aby uzyskać dostęp do nowego systemu BOŚBank24  musisz przejść proces migracji. W tym celu zaloguj się do nowego systemu aktualnym narzędziem autoryzacji tj. tokenem sprzętowym i postępuj zgodnie z naszą Instrukcją.

    Realizacja procesu pozwali na zmianę systemu na nowy wraz ze zmianą narzędzia autoryzacji -  na autoryzację mobilną lub autoryzację kodem SMS.
  2. Jeżeli  korzystałeś w bankowości elektronicznej z autoryzacji  kodem SMS, aby skorzystać z nowego systemu nie musisz  przechodzić procesu migracji. Logowanie do nowego systemu odbywa się na dotychczasowych zasadach, tzn. na stronie logowania do BOŚBank24 podaj Identyfikator do logowania oraz używane do tej pory Hasło.

WAŻNE: Dodatkowo, od 14 września system poprosi Cię  o podanie kodu SMS potwierdzającego logowanie do systemu. Dzięki temu realizacja Twoich operacji będzie bezpieczniejsza.

3. Użytkownicy  bankowości elektronicznej BOŚBank24 mogą korzystać z autoryzacji mobilnej za pomocą aplikacji BOŚtoken umożliwiającej logowanie oraz autoryzację mobilną operacji w systemie.

Jeśli chcesz korzystać z autoryzacji mobilnej pobierz i zainstaluj aplikację dostępną w sklepach:

  • App Store - wymaga systemu iOS 12.0 lub nowszego - link  
  • Google Play, wymaga systemu Android 6.0 lub nowszego  - link

i  zapoznaj się z Instrukcją.

Pamiętaj :
Twój  numer telefonu w bankowości elektronicznej musi być aktualny (w BOŚBank24 możesz go zweryfikować i zmienić tylko podczas procesu migracji). Aktualny  numer telefonu jest niezbędny do prawidłowej obsługi kodów SMS oraz do sparowania Twojej aplikacji BOŚtoken z systemem BOŚBank24. Poza procesem migracji zmiana numeru telefonu jest możliwa tylko w oddziale Banku.

Przed zalogowaniem do nowego systemu BOŚBank24 zaktualizuj swoją przeglądarkę internetową oraz wyczyść pliki cookies. Minimalne, rekomendowane wersje przeglądarek to:

  • Google Chrome 68.x
  • Mozilla Firefox 61.x
  • Microsoft Internet Explorer 11.x
  • Microsoft Edge 44.x
  • Safari 12.x (MacOS)

Więcej informacji na temat przeglądarek i ich aktualizacji znajdziesz w naszej Instrukcji.

Szczegółowe informacje dotyczące nowego systemu udostępniamy Ci na stronie Banku.

Powodem wprowadzanych przez nas zmian są wymogi Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2366 z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie usług płatniczych w ramach rynku wewnętrznego, które zostały zaimplementowane do polskiego prawa poprzez nowelizację ustawy o usługach płatniczych.

Zawsze zachowuj zasady bezpieczeństwa.
Okres zmian w obszarze narzędzi uwierzytelniających  może być wykorzystany przez oszustów, którzy mogą do Ciebie zadzwonić lub przesłać Ci wiadomość e-mail i przekonywać Cię do podania hasła, kodów sms bądź PIN. Pamiętaj, w tym zakresie nic się  nie zmieniło – są to informacje poufne i Tylko Ty je znasz.
Uzasadnione podejrzenia próby ich wyłudzenia zgłoś niezwłocznie do Contact Center Banku.

Pozdrawiamy,
Zespół BOŚBanku