BLIK

Płać i wypłacaj BLIKIEM. Szybko i wygodnie.

BLIK to metoda płatności oferowana przez Polski Standard Płatności Sp. z o.o. oparta na 6-cyfrowych kodach umożliwiająca płatności telefonem. Jednorazowy kod BLIK, ważny przez 2 minuty, wygenerujesz w aplikacji mobilnej BOŚBank24. Kod wykorzystasz do płatności w środowisku wirtualnym a także w tradycyjnych sklepach, kawiarniach, bankomatach oznaczonych logo BLIK. Korzystając z przelewów na telefon BLIK natychmiast przekażesz pieniądze na rachunek odbiorcy przy wykorzystaniu numeru telefonu. BLIK to bezpieczne i wygodne płatności.

Twoje korzyści

  • Płać BLIKIEM w internecie – szybko i bezpiecznie

  • Używaj BLIKA płacąc za zakupy w sklepach stacjonarnych

  • Wypłacaj BLIKIEM gotówkę z bankomatów – wygodnie i bez potrzeby użycia karty

  • Korzystaj z błyskawicznych przelewów na telefon BLIK – gdy tylko potrzebujesz

Czego potrzebujesz, żeby używać BLIKA?

Smartfon obsługujący aplikację mobilną

(z systemem operacyjnym Android 6.0 lub iOS 11.0 i nowsze)
+
Zainstalowana w nim, aktywna aplikacja mobilna BOŚBank24
Sprawdź, jak połączyć aplikację z rachunkiem
+
Dostęp do internetu
na telefonie

Zaloguj się do aplikacji (sparowanej z bankowością internetową BOŚBank24).

Kliknij na dolnym pasku aplikacji ikonkę BLIKA lub opcję „Więcej”, następnie "Ustawienia", „Ustawienia BLIK” oraz „Włącz BLIKA”.

W zakładce „Ustawienia BLIK” włącz odpowiednie opcje zgodne z Twoimi potrzebami.

Gotowe! Możesz używać BLIKA jak Ci wygodnie - także przed zalogowaniem do aplikacji

Tylko tyle wystarczy, żeby BLIKIEM…

Jak używać BLIKA z aplikacji BOŚBank24?

    1. W aplikacji mobilnej BOŚBank24 wygeneruj kod BLIK klikając na ikonę BLIK. Możesz to zrobić bez zalogowania.
    2. Przekopiuj lub wpisz 6-cyfrowy kod BLIK na stronie płatności w sklepie internetowym.
    3. Potwierdź płatność w aplikacji mobilnej BOŚBank24 na telefonie (jeśli jest to wymagane wprowadź PIN).
    1. Poinformuj sprzedawcę, że chcesz zapłacić BLIKIEM.
    2. W aplikacji mobilnej BOŚBank24 wygeneruj kod BLIK klikając na ikonę BLIK. Możesz to zrobić bez zalogowania.
    3. Wpisz 6-cyfrowy kod BLIK na klawiaturze terminala płatniczego przy kasie.
    4. Potwierdź płatność w aplikacji mobilnej BOŚBank24 na telefonie (jeśli jest to wymagane wprowadź PIN).
    1. Na ekranie bankomatu wybierz BLIK jako sposób wypłaty gotówki.
    2. W aplikacji mobilnej BOŚBank24 wygeneruj kod BLIK klikając na ikonę BLIK. Możesz to zrobić bez zalogowania.
    3. Wpisz wygenerowany kod BLIK na klawiaturze bankomatu.
    4. Potwierdź płatność w aplikacji mobilnej BOŚBank24 na telefonie (jeśli jest to wymagane wprowadź PIN).

Jak wykonać przelew na telefon BLIK?

Przelew na telefon BLIK możesz wykonać nie znając numeru rachunku odbiorcy. Potrzebujesz jedynie jego numer telefonu. Pieniądze przekażesz błyskawicznie, o każdej porze.

  1. Wybierz Przelew na telefon BLIK z opcji BLIK na dolnym pasku lub z menu Przelewy.

    Wybierz numer odbiorcy z Twojej listy Kontaktów klikając na ikonkę Książki lub wpisując numer telefonu ręcznie w polu „Numer telefonu odbiorcy”. Twoi znajomi, którzy korzystają z BLIKA oznaczeni są ikonką BLIK.

  2. Zaakceptuj przelew mobilnie PIN-em i gotowe!
  3. Pieniądze od razu wypłyną na konto odbiorcy. Również w weekendy czy święta.

Obejrzyj jak działa BLIK w aplikacji BOŚBank24

  • Kod BLIK możesz wygenerować przed i po zalogowaniu do aplikacji mobilnej.

    Kodem BLIK wygenerowanym po zalogowaniu do aplikacji zapłacisz:

    • do 50 zł bez potwierdzania kodem PIN,
    • powyżej 50 zł potwierdzając operację kodem PIN.

    Kodem BLIK wygenerowanym przed zalogowaniem do aplikacji zapłacisz podając zawsze kod PIN.

    Jeśli jednak włączysz w Ustawieniach BLIK opcję „Szybkie płatności bez PIN” to 3 pierwsze transakcje w sklepach stacjonarnych (POS) do 100 zł dokonasz bez numeru PIN.

  • Płatności BLIK są ograniczone limitami.

    Zarządzać nimi możesz z poziomu aplikacji mobilnej BOŚBank24. Jeśli chcesz zmienić swoje limity BLIK wejdź w opcję Więcej>Ustawienia>Ustawienia BLIK>Limity BLIK

    Każdy rodzaj transakcji BLIK jest ograniczony przez limity kwotowe oraz liczbowe transakcji.

    Ustawione domyślnie a zarazem maksymalne limity dla użytkowników, prezentują się jak poniżej:

    Rodzaj transakcji

    Limit kwotowy

    Limit liczby transakcji

    płatność w internecie

    5000

    25

    płatność w terminalu POS

    5000

    25

    wypłata gotówki z bankomatu

    5000

    25

    Przelewy na telefon również są ograniczone limitami - dziennymi i jednorazowymi (tak jak w przypadku zwykłych przelewów)

    Rodzaj transakcji

    Limit jednorazowy domyślny/maksymalny

    Limit dzienny domyślny/maksymalny

    Przelew na telefon BLIK

    500/500

    1000/5000

Jak bezpiecznie płacić w sieci

    • Kod BLIK jest TYLKO dla Ciebie. Nie podawaj go nikomu!
    • Sprawdzaj szczegóły transakcji zanim ją zaakceptujesz w aplikacji mobilnej
    • Uważaj na oszustów wyłudzających kody BLIK na portalach społecznościowych
    • Chroń dostęp do telefonu, na którym masz aplikację mobilną
    • Zawsze wylogowuj się z aplikacji mobilnej, gdy skończysz z niej korzystać
    • Na bieżąco aktualizuj oprogramowanie urządzenia oraz aplikacje bankowe
    • Zawsze możesz wyłączyć BLIKA w aplikacji mobilnej lub zablokować dostęp do niej - w oddziale, w samej aplikacji lub poprzez Infolinię.

Pytania i odpowiedzi

  • Aby korzystać z BLIKA musisz zainstalować na swoim telefonie aplikację mobilną BOŚBank24. Połączyć ją systemem bankowości internetowej. Następnie w aplikacji włączyć BLIKA np. wchodząc w menu Więcej > Ustawienia > Ustawienia BLIK > Włącz BLIKA.

  • Usługa dostępna jest dla wszystkich klientów indywidualnych oraz mikrofirm posiadających konto osobiste w Banku Ochrony Środowiska oraz aplikację mobilną połączoną z systemem bankowości internetowej BOŚBank24 (aplikację można pobrać ze sklepu App Store i Google Play).

  • Aktywuj BLIKA w aplikacji, generuj kod i używaj go do płatności, które chcesz wykonać.

  • Dzięki BLIKOWI wykonasz:

    • płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych,
    • wypłaty gotówki w bankomatach,
    • przelewy na numer telefonu
  • BLIK działa na smartfonach z systemami mobilnymi Android oraz iOS. Do korzystania z BLIKA niezbędne jest połączenie z internetem (pakiet danych lub Wi-Fi).

  • Tak, potrzebujesz w telefonie połączenia z internetem mobilnym lub siecią W-Fi, aby generować kody BLIK i potwierdzać transakcje.

  • Bank nie pobiera opłat za korzystanie z samej usługi BLIK, ale może być pobierana opłata za transfer danych przez operatora sieci komórkowej (w zależności od posiadanego planu taryfowego). O dodatkowych opłatach przeczytasz w taryfie opłat i prowizji.

  • Wypłaty BLIKIEM z bankomatów przy użyciu aplikacji BOŚBank24 są bezpłatne.

  • BLIKIEM możesz płacić w internecie, sklepach stacjonarnych oraz punktach usługowych. Sklepy stacjonarne udostępniające BLIKA oznaczone są naklejką z logo BLIK. Możesz też zapytać sprzedawcę, czy sklep przyjmuje płatności BLIKIEM.

  • Tak, możesz płacić BLIKIEM w sklepach stacjonarnych do 50 zł bez podawania numeru PIN do aplikacji.

    Aby korzystać z takich płatności BLIKIEM musisz w aplikacji BOŚBank24 włączyć Szybkie płatności bez PIN w menu Więcej> Ustawienia > Ustawienia BLIK.

  • Płatności BLIK są ograniczone limitami. Sprawdzisz je tutaj.

    Zarządzać nimi możesz z poziomu aplikacji mobilnej BOŚBank24. Jeśli chcesz zmienić swoje limity BLIK wejdź w opcję Więcej>Ustawienia>Ustawienia BLIK>Limity BLIK

Skontaktuj się z nami

Masz dodatkowe pytania?


Sprawdź nasze Pytania i Odpowiedzi.


Skontaktuj się z nami dzwoniąc na Infolinię.
801 355 455* lub +48 22 543 34 34*


w dni powszednie, w godz. 7:45 – 21:00 oraz w soboty,
w godz. 10:00 - 18:00
*Opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora