KLIENCI INDYWIDUALNI

Zasady bezpieczeństwa

System Bankowości Internetowej BOŚBank24 Twoje e-Konto

Bank przypomina, że nie prosi klientów o podawanie informacji na temat telefonu używanego do autoryzacji operacji oraz nie wymaga instalacji żadnego oprogramowania na tychże telefonach.
Bank  radzi też, by zainstalować na swoim komputerze oraz w telefonie (o ile to możliwe) oprogramowanie antywirusowe, nie otwierać podejrzanych e-maili i SMS-ów oraz nie instalować nieznanego oprogramowania. W razie jakichkolwiek wątpliwości należy skontaktować się z Bankiem.
Jak chronić się przed zagrożeniem?
Przede wszystkim należy zachować zdrowy rozsądek. Należy traktować z dystansem wszystkie prośby - przekazywane za pomocą e-maila lub telefonicznie - o podanie, np.: danych osobowych, PINu, czy hasła dostępu.
Bank radzi, by w przypadku jakichkolwiek wątpliwości, czy osoba dzwoniąca jest pracownikiem Banku, nie podawać swoich poufnych danych i skontaktować się z Bankiem w celu zweryfikowania tożsamości osoby dzwoniącej.

Jak się uchronić przed oszustami?

  1. Prosimy nie logować się do usługi BOŚBank24 Twoje e-Konto z komputerów ogólnodostępnych, np. w kafejce internetowej (nie wiadomo, czy ktoś nie zainstalował na nich, np. programów podglądających hasła).
  2. Nie należy dokonywać płatności i logować się do serwisów z podaniem swojego hasła w punktach bezpłatnego publicznego dostępu do internetu, tzw. hot-spotach.
  3. Zalecamy nie wchodzić na stronę Banku przy wykorzystaniu linków (przekierowań automatycznych). Adres strony Banku prosimy zawsze wpisywać ręcznie w przeglądarkę i sprawdzić, czy nie ma w nim żadnej literówki. Jedna zmieniona litera w adresie internetowym może sprawić, że trafimy na spreparowaną stronę oszustów.
  4. Logując się na stronę, przez którą dokonujemy płatności sprawdzamy, czy mamy bezpieczne połączenie szyfrowane oznaczone skrótem https (w odróżnieniu od nieszyfrowanego http). Jeśli tak, sprawdzamy jeszcze, czy certyfikat bezpieczeństwa jest ważny, klikając na symbol zatrzaśniętej kłódki, który pokaże się podczas wyświetlania takiej strony w przeglądarce internetowej.
  5. Prosimy pamiętać, że Bank nigdy nie prosi telefonicznie ani w formie e-mail o podanie haseł lub potwierdzanie danych umożliwiających autoryzację operacji (np. login i kod autoryzacji).
  6. Zaleca się używać firewalla i oprogramowania antywirusowego.
  7. Należy regularnie aktualizować oprogramowanie zainstalowane w komputerze  (jest to bardzo istotne, bo zdarza się, że cyberprzestępcy wykorzystują błędy w aplikacjach, np. w przeglądarkach internetowych).
  8. Zaleca się nie ściągać programów z podejrzanych stron. Pułapką bywają strony pornograficzne lub strony z plikami do ściągnięcia.
  9. Będąc zalogowanym w usłudze BOŚBank24 Twoje e-Konto, nie należy uaktywniać linków przesyłanych pocztą. Najpierw zaleca się wylogować z systemu bankowego.
  10. Zaleca się nie przechowywać nazw użytkownika i haseł jednocześnie w jednym miejscu.
  11. Należy stosować silne hasła, złożone zarówno z liter małych i wielkich, cyfr i/lub znaków specjalnych.


Informacje o najnowszej mutacji Trojana Zeus/Zbot
Nowy mechanizm cyber-ataku na internetowe konto klienta nosi nazwę Man in the Mobile. Trojan korzysta z istniejącego już mechanizmu pozyskania loginu i hasła do konta. Dodatkowo, atak został uzupełniony o działania socjotechniczne, mające na celu pozyskanie informacji o telefonie klienta, takich jak producent, model aparatu oraz numer telefonu wykorzystywanego do autoryzacji operacji. Przestępcy, podszywający się pod bank tłumaczą prośbę o podanie tych danych wprowadzeniem nowych środków bezpieczeństwa.
Po podaniu danych na spreparowanej przez przestępców stronie internetowej klient otrzymuje SMS-a z linkiem do pobrania „nowego certyfikatu bezpieczeństwa”, który w rzeczywistości jest złośliwą aplikacją. Monitoruje ona przychodzące na aparat telefoniczny klienta SMS-y i umożliwia zarządzanie jego telefonem przez  cyberprzestępców. Głównym zadaniem złośliwej aplikacji jest przesyłanie SMS-ów przychodzących z banku do klienta na numer telefonu cyberprzestępcy w sposób niewidoczny dla użytkownika.

 

BOŚBank24 Twoje e-Konto – to bardzo bezpieczna usługa dostępu do Twojego konta osobistego przez Internet. Logując się do systemu internetowego BOŚBank24 Twoje e-Konto zawsze należy pamiętać o zachowaniu podstawowych zasad bezpieczeństwa.


Przed zalogowaniem do BOŚBank24 Twoje e-Konto należy upewnić się, że :

rzeczywiście nastąpiło połączenie ze stroną https://bosbank24.pl/twojekonto
połączenie jest szyfrowane 128-bitowym bezpiecznym protokołem SSL,
certyfikat strony jest prawidłowy, wystawiony dla witryny bosbank24.pl przez firmę VeriSign.

Po zakończeniu pracy należy:

wylogować się używając opcji Wyloguj, gwarantuje to poprawne zamknięcie sesji przez użytkownika,
zamknąć przeglądarkę internetową.


Każdy internauta powinien systematycznie sprawdzać oraz instalować dostępne aktualizacje
i poprawki dostarczane przez producentów oprogramowania, szczególnie systemu operacyjnego, przeglądarki internetowej oraz programu antywirusowego.

W celu zapoznania się z zasadami bezpieczeństwa BOŚBank24 Twoje e-Konto polecamy poniższe informacje:

ustawienia przeglądarek internetowych
zasady bezpiecznego korzystania z BOŚBank24 Twoje e-Konto

Dokumenty są udostępniane w formacie PDF. Do przeglądania tego typu plików wymagany jest program Acrobat Reader firmy Adobe. Jeżeli nie masz jeszcze zainstalowanego tego programu to kliknij, aby pobrać najnowszą wersję.


Kontakt:
W przypadku jakichkolwiek pytań czy wątpliwości, prosimy o kontakt telefoniczny pod numer:
801 355 455 dla krajowych połączeń z telefonów stacjonarnych lub
+48 22 543 34 34 dla połączeń z telefonów komórkowych oraz z zagranicy.

Nasi konsultanci są do Państwa dyspozycji w dni powszednie, od poniedziałku do piątku w godzinach
7:45-21:00 oraz w soboty, w godzinach 10:00 - 18:00.


Polecamy również:

wersja demonstracyjna BOŚBank24 Twoje e-Konto

 

  • BOŚFaktor
  • Dom Maklerski BOŚ S.A.
  • BOŚ EkoProfit
  • Fundacja BOŚ
  • eko-Polska
  • Pośrednicy finansowi
  • Informacje dla klientów

kalkulator CO2

Program Rabatowy

Dla niedowidzących | Multimedia | Kariera | English version | Mapa serwisu
Infolinia 801 355 455 / +48 22 543 34 34, Zastrzeganie kart
Copyright by BOŚ S.A. I ul. Żelazna 32, 00-832 Warszawa I 801 355 455, +48 22 543 34 34
KRS 0000015525 I NIP 527-020-33-13 I Kapitał zakładowy 228 732 450 zł, w całości wpłacony
SUPERMEDIA Interactive